MS Windows
briani 27239
Download går i stå??
Fra : Erik

Dato : 17-07-06 10:21

Håber dælme der er én der kan hjælpe...

Når jeg prøver at hente filer med ReGet Downloadmanager stopper downloaded
efter kort tid.
Samme når jeg vil hente brevhoveder fra nyhedsgrupper.
Sommetider når jeg klikker på links i browser sker der intet.
Jeg lader Win selv styre og konfigge det trådløse netværk, hvad kan jeg
have lavet forkert eller mangler at lave??

Helt ny Asus W3J-H008P med XP Pro.
Medfølgende antivirus og firewall afinstalleret.
Gør ingen forskel om Windows firewall til eller fra.
Opkoblet via trådløs router med firewall, ingen probs med øvrige
tilsluttede pc'er overhovedet.
Jeg kan se Asus på routeren, og at den har fået tildelt ip adresse.

Mvh
Erik

Fra : Erik

Dato : 17-07-06 16:42

Erik <no@email.no> wrote in

> [...]
> tilsluttede pc'er overhovedet.
> Jeg kan se Asus på routeren, og at den har fået tildelt ip adresse.

Her er f.eks. en streng fra loggen i ReGet som i i stå efter ca. 5Mb:
Error   148   17:41:06   17-7-2006   Error #8007274C(Et forbindelsesforsøg
mislykkedes, fordi den, der tilsluttede, ikke svarede korrekt efter en
periode, eller forbindelsen mislykkedes, fordi den tilsluttede vært ikke
svarede.) in CRgHttpSession::ConnectHttp()

Mvh
Erik

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 17-07-06 23:13

"Erik" <no@email.no> skrev i en meddelelse news:Xns98037369818Cericnoemailno@62.243.74.162...
> Håber dælme der er én der kan hjælpe...
>
> Når jeg prøver at hente filer med ReGet Downloadmanager stopper downloaded
> efter kort tid.

og hvad skulle lige være fidusen ved at bruge det ud over at gøre det hele mere
besværligt for dig med ærgrelser til følge ....

jeg har aldrig problemer med download af den ene eller anden art, men bruger
heller ikke andet end windows (HTTP) eller FTP program til at styre det.

Fra : Erik

Dato : 18-07-06 06:33

Morten Jørgensen <mj_500@sol.dk> wrote in

> [...]
>
> jeg har aldrig problemer med download af den ene eller anden art, men
> bruger heller ikke andet end windows (HTTP) eller FTP program til at

Har du aldrig haft et download der gik i stå, kørte for langsomt eller for
hurtigt?? - med en downloadmanager har man normalt fuld kontrol over
hastigheden, fuld skrue eller hvad man instiller til - ingen ærgelser eller
besvær, manageren går bare ind og tager over fra browseren..

Når jeg nævner ReGet, og har testet med den, er det bare for at illustere
at der er noget galt med mit system, som ellers er en fuldstændig ny
installation, og det er det jeg mangler et bud på.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 18-07-06 09:33

"Erik" <no@email.no> skrev i en meddelelse news:Xns98044CCA4F417ericnoemailno@62.243.74.162...
> Har du aldrig haft et download der gik i stå, kørte for langsomt eller for
> hurtigt?? -

Det mindes jeg ikke - så skal vi vist tilbage til de gamle modemdage
og kører det for langsom er jeg helt sikker på, at så er det ikke noget
du kan ændre eller har indflydelse på alligevel.

med en downloadmanager har man normalt fuld kontrol over
> hastigheden, fuld skrue eller hvad man instiller til - ingen ærgelser eller
> besvær, manageren går bare ind og tager over fra browseren..

Det er ikke lige det jeg fornemmer du oplever ....

> Når jeg nævner ReGet, og har testet med den, er det bare for at illustere
> at der er noget galt med mit system, som ellers er en fuldstændig ny
> installation, og det er det jeg mangler et bud på.

Jeg kender ikke programmet men ved at det er ren vildledning når disse
programmer påstår at man kan forøge sin downloadhastighed væsentlig.
Jeg henter som regel med rimelig fuld hastighed, så jeg tvivler på at en downloadmanager
kan ændre noget på min hastighed hos Cybercity.

"dramatically increasing download speeds" skriver de - det vil jeg gerne se
når jeg henter typisk med >200 KB/sek. og jeg har en 2048/512 linie hos
Cybercity.

Fra : Erik

Dato : 18-07-06 12:21

> [...]
> og kører det for langsom er jeg helt sikker på, at så er det ikke
> noget du kan ændre eller har indflydelse på alligevel.

Har du prøvet at downloade store filer?? - f.eks. fra
http://www.archive.org/details/feature_films - jeg forsøgte flere gange
og alle downloads gik til sidst i stå, her er hvad easynews skriver, mon
ikke de ved lidt om disse sager?:
snip-------------------------------------------------------------------
Downloading large files over HTTP on the Internet can be tricky. To avoid
the frustration of broken or corrupt downloads, observe the following
suggestions when downloading from the Zip Manager:
*note: We do not give credit for broken or corrupt Zip Manager downloads
if these suggestions were not followed.

Never download any zip file or zip segment that is greater than 255
Megabytes (MB) in size. If your zip file is greater than 255 MB, use a
download manager to split the download into multiple parts.

This is a limitation of broken, or misconfigured, web cache servers
operated by your ISP. These cache servers behave in unexpected ways when
transferring files greater than 255 MB in size. They can induce
corruption, or premature session termination.

The cache servers are usually transparent. You can't tell they are in
place until they corrupt a download.

Use a download manager when ever possible. Avoid downloading large zips
with your web browser. Configure your download manager to split your
download into numerous parts. Make sure that each download segment is
less than 255 MB. For example, if your zip file is 800 MB in size, you
need to split the download into 4 parts. The download manager will
automatically combine the parts into one whole file.

Not only does using a download manager increase reliability of
downloading large files over the Internet, they also increase your
download speed.
snap---------------------------------------------------------------

> med en downloadmanager har man normalt fuld kontrol over
>>

> Det er ikke lige det jeg fornemmer du oplever ....

Ok, skåret ud i pap
Problem:mit download kører langsomt/går i stå

set:boremaskine/strømtilførsel = ReGet/internet

Jeg ved boremaskinen virker 100% og bruger den derfor til at teste
strømtilførslen.
Boremaskinen kører for langsomt/går i stå.

Jeg udleder deraf at der er noget galt med stømmen.
Du oplever der er noget galt med boremaskinen??

> [...]

> "dramatically increasing download speeds" skriver de - det vil jeg
> gerne se når jeg henter typisk med >200 KB/sek. og jeg har en 2048/512

http://www.archive.org/details/feature_films prøv det! prøv det!
....og der var just nylig en gut her i gruppen der anbefalede denne gratis
proggy:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-freedownloadmanager.html

Mvh
Erik

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 18-07-06 23:29

> [...]
> tilsluttede pc'er overhovedet.
> Jeg kan se Asus på routeren, og at den har fået tildelt ip adresse.

Prøv at slå firewallen fra. Norton? 2 Eller 3 firewalls som du har, går
aldrig godt.

Flemming Nielsen

Fra : Erik

Dato : 19-07-06 06:29

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> wrote in

> "Erik" <no@email.no> skrev i en meddelelse

> Prøv at slå firewallen fra. Norton? 2 Eller 3 firewalls som du har,
> går aldrig godt.

Tak for forslag, men som skrevet står har jeg afinstalleret den
medfølgende firewall/antivirus og windows firewall til/fra gør ingen
forskel.
Der er nu kun den firewall der ligger i opkoblingspunktet, D-link 614+,
som er tilsluttet andre enheder og som fungerer udmærket.

Mvh
Erik

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 19-07-06 07:04

> [...]

> Der er nu kun den firewall der ligger i opkoblingspunktet, D-link 614+,
> som er tilsluttet andre enheder og som fungerer udmærket.

Ok, kan godt se jeg har læst forkert. Læste det som at du havde installeret
en firewall så du havde 2 stk.

Der er en her med samme problem som dig med en D-link 614+. Han løste
problemet med en ny strømforsyning.
http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=1251004&page=1

Flemming Nielsen

Fra : Erik

Dato : 19-07-06 07:31

> [...]
> installeret en firewall så du havde 2 stk.
>
> Der er en her med samme problem som dig med en D-link 614+. Han løste

Takker, ja måske er der noget dér, det er første gang jeg har haft 2 stk.
wireless på routeren, de andre pc'er er direkte på.

Mvh
Erik

Fra : Erik

Dato : 19-07-06 20:12

> [...]

> installeret en firewall så du havde 2 stk.
>
> Der er en her med samme problem som dig med en D-link 614+. Han løste

Skiftede strømforsyningen til en 3A men det gjorde ingen forskel.
Opgraderede bios, og så virkede det pludselig - da routeren jo nulstilles
ved opdate, ved jeg jo ikke om det var opdaten der gjorde forskellen
eller opsætningen der har været forkert, havde ellers været det hele
igennem _mange_ gange, og som sagt er det første gang der er 2
tilslutninger til wireless.
Men herligt det virker, tak for råd!
Mvh
Erik

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 19-07-06 23:08

> [...]
> eller opsætningen der har været forkert, havde ellers været det hele
> igennem _mange_ gange, og som sagt er det første gang der er 2

Godt det lykkes - synes selv at den med strømforsyningen var lidt langt ude
i skoven, men man skal jo aldrig sige aldrig, når det drejer sig om
computere.

Flemming Nielsen