Bækørred og stallingåer ved Ry
Fra : Claus

Dato : 19-06-01 19:42

Hej alle

Fammilien skal på ferie ved Ry i en uges tid, og den skal jo også
bruges til lidt fiskeri.

Som Sjællænder kunne jeg vældig godt tænke mig at prøve kræfter med
det Jydske bækørred og stallingfiskeri.
-Er der nogen i gruppen der kender nogle åer i området ved Ry, hvor
man kan fange sådan nogen kale?

Claus

Fra : Alex Linaa

Dato : 20-06-01 08:44

"Claus" <claus@nospam-at-all.stahnke.dk (Please remove the nospam-at-all)>
skrev i en meddelelse news:137vito0cpn2gpmjbehajjvv8le4dolp59@4ax.com...
> [...]
> det Jydske bækørred og stallingfiskeri.
> -Er der nogen i gruppen der kender nogle åer i området ved Ry, hvor

Jeg kender ingen steder hvor du kan fange stallinger lige ved Ry, men er du
villig til at køre nogle få kilometer kan jeg anbefale Uldum Kær.
Her kan du ved bageren i Uldum købe dagkort til et stykke af Gudenåen ved
kæret, hvor der er et ganske godt stallingfiskeri.

venlig hilsen
Alex Linaa

--
http://belone.linaa.com -Se hvor langt hornfisken er nået
http://multe.linaa.com -Se hvor langt multen er nået

Fra : Ole Hanelius

Dato : 23-06-01 01:02

Hej Claus

Det er nok ikke lige ved Ry du skal regne med at hale
stallinger og bækørreder ind i hobetal, da er du nok
nød til at bevæge dig opstrøms Mossø.
I området ved Vorvadsbro og Vestbirk bliver der
fanget en del stallinger og bækørreder, og her er der
også flere steder hvor du kan købe dagkort.

Du kan også prøve at søge information på nedenstående
adresser:
http://home5.inet.tele.dk/thymas/hos.htm
http://home8.inet.tele.dk/jobe/
http://home6.inet.tele.dk/VSF/

God ferie og Knæk & Bræk

Med venlig hilsen
Ole Hanelius
www.piscator.dk

Besøg Silkeborg Fiskeriforenings hjemmeside !
www.silkeborg-fiskeriforening.dk