MS Windows
briani 27239
Timeslag
Fra : Mogens

Dato : 11-07-06 10:33

På en eller anden måde har et program sneget sig ind på min computer der
laver time- og halvtime-slag som et gammelt bornholmerur Ret træls
at høre på.

En scan for vira eller spyware viser ingenting, og jeg kan heller ikke i
proceslisten se hvilket program der laver balladen. Nogen som har en idé
til hvordan jeg kan fange synderen og få programmet smidt ud?

Mogens

Fra : Ricko.

Dato : 11-07-06 10:50

"Mogens" <mogensnomail@web.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> proceslisten se hvilket program der laver balladen. Nogen som har en idé
> til hvordan jeg kan fange synderen og få programmet smidt ud?

Ved ikke om du har prøvet denne
http://www.spybot.info/dk/index.html

Fra : Gunnar007

Dato : 11-07-06 12:20

> [...]
> På en eller anden måde har et program sneget sig ind på min computer der
> laver time- og halvtime-slag som et gammelt bornholmerur Ret træls at

Hvilken Screensaver bruger du ??
Hjemme hos mig var det den som gjorde det.
Og jeg brugte vist drunkenclock screensaver på det tidspunkt.

Hilsen G

Fra : carsten ottosen

Dato : 11-07-06 20:51

> [...]
> proceslisten se hvilket program der laver balladen. Nogen som har en idé
> til hvordan jeg kan fange synderen og få programmet smidt ud?

Jeg har haft fingrene i en PC - uden firewall ganske vidst, men en sådan har
du selvfølgelig, eller hva'?
Hvis man går ind i registreringsdatabasen, KØR: regedit, og klikker sig frem
til følgende sti
HKEY_CURENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\ så kan du
måske få øje på ting som du ikke mener der skal køre på din computer. Og så
er det i orden at slette de nøgler og værdier man ikke synes om.
mvh. Carsten

Fra : Mogens

Dato : 11-07-06 22:08

carsten ottosen wrote:

> [...]
> måske få øje på ting som du ikke mener der skal køre på din computer. Og så
> er det i orden at slette de nøgler og værdier man ikke synes om.

Jo-da, i den her verden lever man livet farligt hvis man ikke har
firewall, hurtig opdatering af security patches til XP og et godt
anti-virus program. Så det er 100% opdateret.
Men tak for tippet, og der var faktisk en "fætter" her benævnt tkBellExe
som jeg prøver at slette. Blot lidt mystisk hvordan den har fundet ind
på maskinen.

Prøvede iøvrigt også de andre tips i tråden. Og Spybot fandt nogle
Spywares som min nuværende Trend PC-cilling ikke har fundet, så jeg fik
da dem luget ud også.

Tak for hjælpen til alle!

Mogens

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 11-07-06 22:32

SNIP

> [...]
> som jeg prøver at slette. Blot lidt mystisk hvordan den har fundet ind på

RealOne player, såmænd..