MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
InstallShield og windows XP
Fra : Kenneth Hansen

Dato : 08-07-06 09:28

Hej gruppe

Jeg har fået mig et problem, jeg håber I kan hjælpe med.

Jeg har haft installeret Adobe Reader version 7.0.5.
Jeg skulle ikke bruge programmet i en periode og slettede filerne.
(Derved er det stadig registreret i InstallShield, har jeg fundet ud
af(.

Når jeg nu prøver at installerer den nye version 7.0.8, stopper
installationen og spørger efter filen 'Adobe Reader 7.0.5 - Dansk.msi'
for at kunne slette den gamle version. Herefter stopper installationen
!

Hvis jeg prøver at installere en version under 7.0.5 får jeg at vide,
at der findes en nyere version på computeren og installationen sluttet
!

Jeg kan se 'Adobe reader 7.0.5' under 'add/remove programs', men jeg
kan ikke slette den.

Hvordan får jeg installeret en brugbar version af Adobe Reader ??

-Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-06 00:55

"Kenneth Hansen" <bekgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan ikke slette den.
>
> Hvordan får jeg installeret en brugbar version af Adobe Reader ??

Mit bedste bud er at du går ind i registreringsdatabasen og fjerner
forekomsten af Acrobat reader og ser om du ikke derefter kan geninstallere
den, måske efter en reboot af maskinen.

Du kommer ind i registreringsdatabasen ved hjælp af "kør" i startmenuen og
her skriver du "regedit". Herefter trykker du ctrl+B eller "søg" i "rediger"
og søger efter forekomsten af "Acrobat reader" og sletter den. Men pas på
med ikke at slette noget andet, det kan have fatale følger.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Kenneth Hansen

Dato : 09-07-06 14:08

Kim Larsen <kla2get2net.dk> (a) skrev:
> [...]
>ved hjælp af "kør" i startmenuen og
>her skriver du "regedit". Herefter
>trykker du ctrl+B eller "søg" i "rediger"

Hej Kim

Fik det løst via programmet på denne side:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;290301

Det fjernede også registreringen af adobe i registreringsdatabasen.
Det var tilsyneladende, det der løste problemet.

MVH
Kenneth