MS Windows
briani 27239
Styring af brugere i XP-PRO
Fra : Mogens

Dato : 07-07-06 21:12

Jeg er lidt forvirret m.h.t. hvordan man styrer hvilke brugere der kan
benytte et givent program. Eks. har jeg som administrator installeret en
ADSL opkaldsforbindelse, men denne kan ikke bruges af de øvrige brugere.
Er jeg nødt til at installere alle programmer særskilt for hver enkelt
bruger såfremt jeg ikke ved installationen bliver spurgt hvem der skal
kunne bruge programmet?

Mogens

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-07-06 22:54

"Mogens" <mogensnomail@web.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er lidt forvirret m.h.t. hvordan man styrer hvilke brugere der kan
> benytte et givent program. Eks. har jeg som administrator installeret en
> ADSL opkaldsforbindelse, men denne kan ikke bruges af de øvrige brugere.

Du skal sikkert lave en opkaldsforbindelse for hver enkelt bruger. Hvis jeg
var dig, ville jeg skifte til en leverandør hvor det ikke er nødvendigt med
en opkaldsforbindelse.

> Er jeg nødt til at installere alle programmer særskilt for hver enkelt
> bruger såfremt jeg ikke ved installationen bliver spurgt hvem der skal
> kunne bruge programmet?

Du skal under installationen vælge om programmet kun skal gælde dig eller
alle. Du kan for det meste ikke få lov til at installere programmer hos en
bruger, fordi de fleste programmer kræver at der skrives til
registreringsdatabasen, hvilket en bruger ikke har tilladelse til.

Flemming Nielsen

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-07-06 23:57

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruger, fordi de fleste programmer kræver at der skrives til
> registreringsdatabasen, hvilket en bruger ikke har tilladelse til.

Jeg har læst dit spørgsmål forkert. Hvis du som administrator installerer et
program, og der ikke kommer valgmuligheden om hvem der må benytte det, vil
det normalt kunne bruges af alle. Feks. MSOffice pakken, Acrobat Reader,
antivirus o.a.

Flemming Nielsen