MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Spamfilter
Fra : Erik Kirkeby

Dato : 06-07-06 21:46

Jeg har for tiden abonnement hos tele2, og da jeg får masser af spam hver
dag, overvejer jeg at skifte til TDC. - TDC har indbygget spamfilter, men er
der erfaring med, at det hjælper at skifte internetudbyder?? - I givet fald
skal jeg nok også have ny adresse, og det vil jo hjælpe - i hvert fald nogen
tid.
Jeg har selvfølgelig spamfilter (Spamfighter), men der er alligevel en del
arbejde forbundet med alle de uvelkomne mails.

Hilsen
Erik

Fra : Holst

Dato : 06-07-06 21:56

Erik Kirkeby wrote:

> [...]
> Jeg har selvfølgelig spamfilter (Spamfighter), men der er alligevel en del
> arbejde forbundet med alle de uvelkomne mails.

Hos TDC ryger der også spam ind.

Det er dog begrænset, men helt slipper man ikke for det.

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 21:59

"Erik Kirkeby" <erik.kirkeby@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har selvfølgelig spamfilter (Spamfighter), men der er alligevel en del
> arbejde forbundet med alle de uvelkomne mails.

Problemet er jo bare med udbyders indbyggede spamfilter, at det har du ikke
mulighed for at stille på eller slå fra som du kan med en spamfighter.

Jeg har indtil videre kun forsøgt mig med McAfees spamfighter og den er jeg
ikke vild med, den er blevet af-installeret på samtlige computere og er
indtil videre ikke blevet erstattet med noget. Jeg vil helst ikke komme
detaljeret ind på alle de problemer den voldte for de var mangfoldige.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Ole C

Dato : 06-07-06 22:37

Kim Larsen skrev blandt andet:

> Problemet er jo bare med udbyders indbyggede spamfilter, at det har
> du ikke mulighed for at stille på eller slå fra som du kan med en
> spamfighter.

Jo, man kan godt koble TDC's spamfilter fra - men jeg har nu aldrig oplevet
at den sorterede andet end spam fra.

--
vh
Ole C

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-07-06 22:08

Erik Kirkeby skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> af spam hver dag, overvejer jeg at skifte til TDC. - TDC har
> indbygget spamfilter, men er der erfaring med, at det hjælper
> at skifte internetudbyder??

Tdc's spamfilter er rimelig godt - det fanger ikke alt - men
99% - og de par stykker, der smutter igennem hver uge, kan jeg
godt leve med at skulle slette selv.

Ellers kan man bare slå det fra og installere noget selv, men det
har jeg ikke bedre erfaringer med.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Martin

Dato : 07-07-06 05:13

Erik Kirkeby wrote:
> [...]
> Jeg har selvfølgelig spamfilter (Spamfighter), men der er alligevel en del
> arbejde forbundet med alle de uvelkomne mails.

Mozilla Thunderbird, du bruger 1 uge på at "oplære" spamfilteret, og ja,
så er det godt nok få spams der kommer igennem nåleøjet. Endnu har
Thunderbird kun fjernet 1 mail som ikke skulle have været spam (dog ikke
en meget vigtig mail, bare en reklame ting fra en side jeg havde
tilmeldt mig), og det er altså på 2 år :)

Fra : John

Dato : 07-07-06 05:38

"Erik Kirkeby" <erik.kirkeby@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> TDC har indbygget spamfilter

Virker glimrende her

> I givet fald skal jeg nok også have ny adresse, og det vil jo
> hjælpe

Ja, især hvis du 'slører' din mail-adresse, så mail-høstere ikke
får fat i den :)

Mvh John

Fra : Denn!s H

Dato : 07-07-06 10:27

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Ja, især hvis du 'slører' din mail-adresse, så mail-høstere ikke får fat i
> den :)

Det er vel lidt svært og omsonst at sløre sin e-mail adresse hvis man skal
indtaste den i en formular eller dele den ud til sin omgangskreds.
På ens egen hjemmeside er det berettiget nok.

Denn!s H

Fra : John

Dato : 07-07-06 11:10

"Denn!s H" <@> skrev i en meddelelse

> Det er vel lidt svært og omsonst at sløre sin e-mail adresse
> hvis man skal indtaste den i en formular eller dele den ud til
> sin omgangskreds.

Oh..min fejl Dennis! Jeg mente selvfølgelig på usenet og i andre
fora. Spørgerens email adresse stod jo klokkeklar på min skærm,
en lækkerbid for enhver mailhøster

> På ens egen hjemmeside er det berettiget nok.

Absolut. Mvh John

Fra : Denn!s H

Dato : 07-07-06 11:25

> [...]

> Oh..min fejl Dennis! Jeg mente selvfølgelig på usenet og i andre fora.
> Spørgerens email adresse stod jo klokkeklar på min skærm, en lækkerbid for

Ja det noget skidt det kan vi godt blive enige om.

Denn!s H

Fra : Erik Kirkeby

Dato : 07-07-06 14:27

"Denn!s H" <@> skrev i en meddelelse

> "John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Ja det noget skidt det kan vi godt blive enige om.

> [...]

Hvordan slører jeg rent praktisk min e-mailadresse, f.eks. her i
nyhedsgrupperne?? Jeg kan ikke finde indstillinger til det.
I øvrigt lyder det interessant med Mozillas postprogram. - Jeg anvender i
forvejen deres browser, som virker fantastisk.
mvh
Erik

Fra : Erik Kirkeby

Dato : 07-07-06 14:12

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-07-06 15:01

Den 07-07-06 15.11 skrev Erik Kirkeby følgende:

> Hvordan slører jeg rent praktisk min e-mailadresse, f.eks. her i
> nyhedsgrupperne?? Jeg kan ikke finde indstillinger til det.

Du skal ind i kontoindstillingerne for nyhedsgrupperne og ændre
mail-adressen, jeg kan desværre ikke lige huske den rette vej gennem
menuerne, men det er noget med Funktioner => Kontoindstillinger => vælg
konto for nyhedsgrupper...

> I øvrigt lyder det interessant med Mozillas postprogram.

Jeg ved til gengæld, hvor du kan læse en hel masse om det program:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-udseende.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-07-06 15:35

Den 07-07-06 16.01 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Jeg ved til gengæld, hvor du kan læse en hel masse om det program:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-udseende.html

Det er nok bedre at starte her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : Max

Dato : 07-07-06 11:29

Hej John

> Oh..min fejl Dennis! Jeg mente selvfølgelig på usenet og i andre
> fora. Spørgerens email adresse stod jo klokkeklar på min skærm,
> en lækkerbid for enhver mailhøster

Hvad med den måde du selv anvender, tilhører domænet
pladderballe.dk dig ?

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-06 11:33

> Hej John

> Hvad med den måde du selv anvender, tilhører domænet
> pladderballe.dk dig ?

Kan du ikke holde det der til dk.fritid.hamradio ?

Fra : Max

Dato : 07-07-06 12:24

Hej Kim

> Kan du ikke holde det der til dk.fritid.hamradio ?

Nogen der har inviteret dig herover ?

Mvh Max

Fra : John

Dato : 07-07-06 11:49

> Hvad med den måde du selv anvender, tilhører domænet
> pladderballe.dk dig ?

Jamen det står der jo ikke, kære Max! Kig igen :)

Mvh John

Fra : Max

Dato : 07-07-06 12:25

Hej John

> Jamen det står der jo ikke, kære Max! Kig igen :)

OK, sorry, øjet var ikke så hurtig som tanken.

Mvh Max

Fra : John

Dato : 07-07-06 13:17

> OK, sorry, øjet var ikke så hurtig som tanken.

Hehe! Det _er_ også varmt i dag. Alt forladt!

Mvh John :)