MS Windows
briani 27239
boot cd til at wipe maskine med..
Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 20:24

hey all

jeg har en hel del maskiner der skal have slettet (gerne overskrevet) al
data på dem, findes der en bootbar cd der gør al arbejder, jeg har tænkt
mig at få et par af sekretærene til at gøre det når de ikke har andet at
se til, så processen skal gerne være 100% automatiseret.

på forhånd tak

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : John

Dato : 06-07-06 21:10

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har en hel del maskiner der skal have slettet (gerne
> overskrevet) al data på dem

Gratis Eraser er måske hvad du søger:

http://www.heidi.ie/eraser/

Programmet er faktisk 3 programmer: 1) Eraser, der overskriver
tom plads på harddisken, 2) Erase Verify, der overskriver
udvalgte filer, og endelig hvad du har brug for: 3) Create Nuke
Boot Disk.

Sidstnævnte fremstiller en floppy, som derefter kan benyttes til
at overskrive harddisken på en vilkårlig pc. På en 80 GB hdd på
en pc her i huset varer denne proces omkring 2 timer.

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 23:14

John wrote:

> [...]
> overskrive harddisken på en vilkårlig pc. På en 80 GB hdd på en pc her i
> huset varer denne proces omkring 2 timer.

Det ser slet ikek dumt ud, det er nåske lige hvad jeg søger... ved du om
der er mulighed for at lave CD'er og ikke floppy (floppy er nærmest
uddød her)

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Henning

Dato : 06-07-06 23:37

On Fri, 07 Jul 2006 00:13:52 +0200, "Claus Albæk (Kbh.)"
<claude@eugina.dk> wrote:

>Det ser slet ikek dumt ud, det er nåske lige hvad jeg søger... ved du om
>der er mulighed for at lave CD'er og ikke floppy (floppy er nærmest
>uddød her)
Tja, hvis du har disketten laver du den bare til bootbar cd (f.eks.
via Nero).

Fra : John

Dato : 07-07-06 01:32

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Det ser slet ikek dumt ud

Det virker kanon...

> ved du om der er mulighed for at lave CD'er

Har ikke prøvet, men her er et alternativt program, Darik's Boot
and Nuke (også gratis), der har denne mulighed:

http://dban.sourceforge.net/

Har ikke prøvet ovenstående, men nu har du da lidt mere at lege
med! :)

Mvh John

Fra : Claus Albæk

Dato : 07-07-06 09:28

John wrote:

> http://dban.sourceforge.net/
>
> Har ikke prøvet ovenstående, men nu har du da lidt mere at lege med! :)

og her var løsningen, der ligget et CD image der kan bruges, jeg takker!

Fra : John

Dato : 07-07-06 10:04

"Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> og her var løsningen, der ligget et CD image der kan bruges,
> jeg takker!

Glimrende, og velbekomme!

Mvh John