MS Windows
briani 27239
Licens
Fra : Lars & Jane

Dato : 05-07-06 12:03

Ved ikke om dette er den rigtige gruppe, men har fået et kabinet med en xp
home edition licenskode påklæbet, men har ikke cdèn til...
? går så på om man kan få en ?, og derved ejer licens til xp home når
klistermærket er på ?
Mvh Lars...

Fra : garfieldpbj@mail-onl~

Dato : 05-07-06 14:09

licensen følger pc'en...

mvh
peter

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 21:59

"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> home edition licenskode påklæbet, men har ikke cdèn til...
> ? går så på om man kan få en ?, og derved ejer licens til xp home når

Hej Lars
Du må finde en Home CD og prøve med nummeret,
mvh
Preben

Fra : jda

Dato : 05-07-06 23:48

Wed, 5 Jul 2006 13:02:47 +0200 hamrede Lars & Jane i tastaturet og der stod
i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> home edition licenskode påklæbet, men har ikke cdèn til...
> ? går så på om man kan få en ?, og derved ejer licens til xp home når

Når du skriver kabinet, betyder det så en hel PC eller bare et kabinet?
Hvis det er en hel PC så er det dig der ejer licensen og du er i din gode
ret til at finde en ven/bekendt/whatever der har en CD, tage en kopi af den
og bruge den key der står uden på. Hvis du mener det du skriver, et
kabinet, så følger der ikke noget med.
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : Lars & Jane

Dato : 06-07-06 00:03

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sp: Hvorfor er topposting så slemt?
> Sv: Topposting
> Sp: Hvad er det mest irriterende på Usenet?

Lige nu er det et tomt kabinet, men har tænkt mig at bygge en ny pc idet.til
vidre salg, og så ville det jo fremme salget hvis der medfulgte en xp home
til den.
Mvh Lars...

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 02:32

> [...]
>
> Lige nu er det et tomt kabinet, men har tænkt mig at bygge en ny pc
> idet.til vidre salg, og så ville det jo fremme salget hvis der medfulgte

Problemet er bare at hvis licensnøglen tilhører en OEM eller en
recovery-version (hvilket er det mest sandsynlige når vi taler om såkaldt
"ægte" udgaver), så vil onkel Bill hurtig blive lidt besværlig i retning af
at din licensnøgle vil udløbe og din XP-Home vil herefter være en såkaldt
"uægte" version. Hvis du sælger en maskine under de betingelser og skriver
at der følger en XP-Home med computeren, så vil jeg kalde det bondefangeri.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Lars & Jane

Dato : 06-07-06 19:56

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> såkaldt "uægte" version. Hvis du sælger en maskine under de betingelser og
> skriver at der følger en XP-Home med computeren, så vil jeg kalde det

Jamen det er ikke en OEM version, så er det så ikke bare at kontakte
mikrosoft, og sige Licenskoden, og at cdèn er revnet, sender de så ikke bare
en ny mod et symbolsk forsendelses gebyr ?
Mener bare at have hørt om det før, men er ikke sikker...
Mvh Lars & Jane...