MS Windows
briani 27239
xp home cd mangler
Fra : claus

Dato : 05-07-06 09:45

Hej gruppe

jeg har en gl bærbar der oprindelig er købt med xp home
nu er det desværre nødvendigt at lave en ny installation på den
men min cd er selvfølgelig væk

ja jeg ved godt det er dumt

min xp key står heldigvis på min pc

men hvad gør jeg skal jeg ud at købe en ny licens eller er der en måde
hvorpå jeg kan geninstallere

kan jeg evt bruge en tilfældig xp home cd og så bare bruge min egen key

eller vil det give problemer

hilsen claus

Fra : Søren Blom

Dato : 05-07-06 12:00

"claus" <claus@ofir.dk> skrev

> kan jeg evt bruge en tilfældig xp home cd og så bare bruge min egen key

Ja, det kan du godt, hvis det ikke er en og anden mærkelig recovery CD der
fulgte med computeren i tidernes morgen, men er det en ganske alm. Windows
XP cd der er blevet brugt til installationen, så kan du godt låne en og så
bruge dit eget licens nummer.

Du kan også kontakte Microsoft og fortæl at du har mistede den originale cd,
så kan du få en ny for et symbolsk beløb, det gjorde jeg da min knækkede.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-07-06 12:02

claus skrev:

> kan jeg evt bruge en tilfældig xp home cd og så bare bruge min egen
> key

Ja du kan godt bruge et andet installations medie med din egen key.
Du skal dog bare være opmærksom på at home findes i "retail" og "oem", du
skal bruge den version som dit serie nummer er til, ellers godtager den ikke
key'en.

Har du et lille klistermærke på pc'en med key'en er det oem, kom den i en
fin grøn kasse er det retail.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : claus

Dato : 05-07-06 13:41

> Har du et lille klistermærke på pc'en med key'en er det oem, kom den i en
> fin grøn kasse er det retail.

så er det nok en oem version

kan man med sådan en kontakte microsoft og købe en ny skive for et symbols
beløb

hilsen claus

Fra : Fjollefrans

Dato : 05-07-06 17:47

> [...]
> ikke key'en.
>
> Har du et lille klistermærke på pc'en med key'en er det oem, kom den i en

lige en ekstra ting at være opmærksom på
produkt nøgler kan også være forskellige fra service pack til service pack,
så en key der er til en XP Home uden service packs, ikke nødvendigvis kan
bruges til en med service packs (med mindre det er en hjemmelavet,
'slipstreamet' installation)

- FF

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-07-06 22:08

Fjollefrans skrev:

> [...]
> nødvendigvis kan bruges til en med service packs (med mindre det er
> en hjemmelavet, 'slipstreamet' installation)

Direkte forkert, der er INGEN forskel på om det er uden service packs,
individuelle opdateringer eller sp1 / 2. Det er derfor også ligegyldigt om
det er en hjemmelavet slipstream eller hvad det er.

Jeg snakker her om legale installationer.

Fra : Fjollefrans

Dato : 05-07-06 22:30

> [...]
> det er en hjemmelavet slipstream eller hvad det er.
>
> Jeg snakker her om legale installationer.

ja OK, jeg har dog haft problemet med MSDN cd'er.

- FF

Fra : jda

Dato : 05-07-06 23:22

Wed, 5 Jul 2006 10:44:36 +0200 hamrede claus i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> hvorpå jeg kan geninstallere
>
> kan jeg evt bruge en tilfældig xp home cd og så bare bruge min egen key

Du kan bruge en tilfældig XP home cd og din egen key så længe sproget
passer. Der bliver lavet cirka en gaziliard XP home cd'er der ikke er
forskellige, og hvis din key er ægte så er der ikke noget problem
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : joke

Dato : 06-07-06 13:13

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> passer. Der bliver lavet cirka en gaziliard XP home cd'er der ikke er
> forskellige, og hvis din key er ægte så er der ikke noget problem

fuldstændigt rigtigt, jeg har dog oplevet et par gange hvor en Dell eller HP
eller Fujitsu som var leveret med recovery cd, fint kunne installeres med
kode, men efterfølgende da den skulle aktiveres lavet knuder med
aktiveringen, så var det blot at vælge aktiver over telefonen følge guiden
til sidst ender man så med at få af vide at den indtastede installations id
ikke er blevet godkendt og bliver stillet videre til en medarbejder.

Som så spørger om hvor mange putere der er installeret på og man forklare
blot at man har brugt en SP2 CD i stedet for dden originale uden service
pack. Så får man sin bekræftelses id og er kørende.

Hilsen

Johnny