MS Windows
briani 27239
Indstilling af standardmapper
Fra : GB

Dato : 03-07-06 10:19

Jeg vil gerne bruge en bestemt mappe på min bærbare <C:\pictures> til
billeder, i stedet for <C:\Documents and settings\username\My pictures>,
men hvor er det lige man ændrer default setting i WinXP Pro? Skal der
rodes med registreringsdatabasen?

GB

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 03-07-06 18:41

Du kan ændre My Documents men My Pictures vil altid være et
underbibliotek i denne.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-07-06 19:26

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] has brought this to us :
> Du kan ændre My Documents men My Pictures vil altid være et
> underbibliotek i denne.

Nej da, du kan bare trække My Pictures et andet sted hen og endda
omdøbe den, så er den flyttet.

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-07-06 18:54

GB skrev:

>Jeg vil gerne bruge en bestemt mappe på min bærbare <C:\pictures> til
>billeder, i stedet for <C:\Documents and settings\username\My pictures>,
>men hvor er det lige man ændrer default setting i WinXP Pro?

Hent MS's TweakUI, installer det, åbn det, My Computer -> Special Folders
-> My Pictures -> Change location

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-07-06 18:58

Ivan V. Klattrup skrev:

>Hent MS's TweakUI,

Glemte lige et link
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : GB

Dato : 03-07-06 22:54

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in

> Hent MS's TweakUI, installer det, åbn det, My Computer -> Special
> Folders -> My Pictures -> Change location

Har jeg gjort - virker ikke. Det gjorde en omgang manuel retning i
regdatabasen derimod.

GB