MS Windows
briani 27239
Windows 2000 ENG -> Dansk
Fra : Klaus Andersen

Dato : 02-07-06 10:03

Hej

Jeg har en ven som kører windows 2000 i engelsk version.

han vil gerne have at den "taler" dansk i stedet.

Er det nok at installere sp4DK, for at få winndows 2000 på dansk, eller
findes der andrer "sprogfiler" man skal kører?

Mvh

KA

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-07-06 10:31

Klaus Andersen skrev:

>Er det nok at installere sp4DK, for at få winndows 2000 på dansk, eller
>findes der andrer "sprogfiler" man skal kører?

Ikke muligt.

Man kan ikke installere en sp4dk på andre sprogversioner end en
dansk Windows 2000.
--
Kerim
Som ikke bruger Spamfighter, der spammer nyhedsgrupperne

Fra : N_B_DK

Dato : 10-08-06 00:37

Kerim Ellentoft wrote:

> Ikke muligt.

Jo det er det bestemt, med den danske MUI pakke.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-06 21:10

N_B_DK wrote:

> Jo det er det bestemt, med den danske MUI pakke.

Hvad svarer du "Jo" til?

Det er altså ikke muligt at opdatere Windows på TVÆRS af
sprog. Prøv selv! Den vil ikke.

En Dansk MUI (Multilingual User Interface) pakke kan ganske
rigtigt installeres på en Engelsk version af Windows og dermed
få den til at se helt Dansk ud. Men det gør den alligevel ikke
til en "rigtig" dansk version. Det er bare en oversættelse af det
meste af brugerfladen, hvilket selvfølgelig også kan være godt
nok nogen...

Der er bare det "aber dabei" at MUI pakkerne ikke kan købes
i butikkerne. De sælges kun i forbindelse med diverse Volume
Licensing aftaler. Så man kan vel godt sige, at MUI ligger lidt
udenfor menigmands rækkevidde.

-E.G.

Fra : J.K.Arning

Dato : 02-07-06 21:14

On Sun, 2 Jul 2006 11:03:01 +0200, Klaus Andersen wrote:

> [...]
>
> Er det nok at installere sp4DK, for at få winndows 2000 på dansk, eller
> findes der andrer "sprogfiler" man skal kører?

Det kan du godt ...

"Microsoft Windows 2000 and Windows XP users can utilize the Microsoft
Windows MUI utility or muisetup.exe which enables you to change the
language of the display menus, dialogs, and text within Microsoft Windows.
MUI is sold through Microsoft Open License Program (MOLP) or with an
Enterprise agreement. It is not available through the standard retail
versions of Windows.

Microsoft Windows 2000 and Windows XP MUI supports the below languages.

English, French, Spanish, Italian, Swedish, Dutch, Brazilian, Finnish,
Norwegian, Danish, Hungarian, Polish, Russian, Czech, Greek, Portuguese,
Turkish, Japanese, Korean, German, Chinese, Arabic, and Hebrew"

Men jeg ville ikke undre mig hvis det var lige så dyrt som at købe en ny
windows licens.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::
Bor og lever du i Berlin så kontakt mig da jeg er på vej

Fra : Hans

Dato : 02-07-06 23:31

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Turkish, Japanese, Korean, German, Chinese, Arabic, and Hebrew"
>

> Men jeg ville ikke undre mig hvis det var lige så dyrt som at købe en ny

Forstod du selv den engelske tekst, du skrev?