MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Oprette et drev Win-XP home
Fra : spam@datacentral.dk

Dato : 01-07-06 08:19

Hej gruppe

Jeg har Win XP-home

Min harddisk er på 250 Gb.

Jeg vil gerne vide hvordan jeg deler harddisken op, så den bliver til
et C-drev på 50 Gb og
et D-drev åå 200 Gb.

Ligenu ser det således ud i stifinder:

C:= Lokal disk (harddisk)
D:= DVD-brænder
E:= USB 2.0
F:= USB 2.0
G:= USB 2.0
H:= USB 2.0

Jeg skal selvfølgelig boote fra C-drevet, ligesom der forbliver Win
liggende.
D-drevet skal kun bruges til tekst og billed dokumenter.
Men hvis der sker noget med C-drevet er det kun dette som skal
formateres.

Hilsen
Carsten.

Fra : Henning

Dato : 01-07-06 08:35

On 1 Jul 2006 00:18:43 -0700, spam@datacentral.dk wrote:

>Hej gruppe
>
>Jeg har Win XP-home
>
>Min harddisk er på 250 Gb.
>
>Jeg vil gerne vide hvordan jeg deler harddisken op, så den bliver til
>et C-drev på 50 Gb og
>et D-drev åå 200 Gb.

Sletter hele disken, under installationen vælger du ovennævnte
partitionsstørrelser. Du kan ikke ændre partitionerne uden at ødelægge
data.
(Der findes 3. partsprogrammer der kan, men Windows kan ikke).

Fra : Ole C

Dato : 01-07-06 08:40

spam@datacentral.dk skrev blandt andet:

> Jeg vil gerne vide hvordan jeg deler harddisken op, så den bliver til
> et C-drev på 50 Gb og
> et D-drev åå 200 Gb.

Det nemmeste er et tredieparts-program - for eksempel købeprogrammet
Partition Magic eller det gratis Partition Logic:
http://partitionlogic.org.uk/

--
vh
Ole C