MS Windows
briani 27239
[XP Home] Flytte programmer mellem brugere~
Fra : Ukendt

Dato : 30-06-06 12:55

Har købt en bærbar til konen, men skal også bruge den selv fra tid til
anden. Jeg har grundinstalleret med en brugerkonto til hver, men er
uerfaren med at køre med to/flere brugere.

Hvordan vælger man om et givent program skal være tilgængeligt for een
specifik bruger, eller for alle? Jeg genkalder mig dette spørgsmål, når jeg
installerer programmer på min stationære: Ved visse installeringer bliver
man spurgt, ved andre ikke.

Konen skal ikke have ikoner til alle mine programmer til at forvirre hende
og for den sags skyld også omvendt. Hver bruger skal have det vedkommende
har brug for og ikke mere.

Hvis jeg nu på den bærbare får installeret et program for den forkerte
bruger, hvordan flytter jeg det så nemmest? Eller er der en slags
kontrolpanel i XP, hvor jeg kan gå ind og sætte brugere på de enkelste
programmer?

Eller går det hele automatisk ved at være logget ind som den bruger der
skal bruge det program jeg vil installere?

Når jeg installerer antivirus, firewall og spamfilter, virker de så
automatisk for alle brugere?

Og mange, mange flere spørgsmål senere
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 30-06-06 15:39

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse
> Har købt en bærbar til konen, men skal også bruge den selv fra tid til
> anden. Jeg har grundinstalleret med en brugerkonto til hver, men er
> uerfaren med at køre med to/flere brugere.

SNIP

Det nemmeste er vel bare at fjerne ikke relevante genveje fra den/de konti.
Kender ikke Home særlig godt, men jeg vil da tro at også hver bruger her har
sin egen Program-folder, Skrivebordsfolder, Favoritter m.m.
Jag ind i de mapper og fjern det der ikke skal forvirre brugeren.

...::JMJ::..

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-06 17:39

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> wrote in message
> [...]
> jeg
> installerer programmer på min stationære: Ved visse installeringer bliver

Du har mig bekendt ikke mulighed for at styre dette. Det styres af dem der
har lavet programmerne om de vil spørge, eller om du overhovedet skal have
valget. Øv, for jeg kender godt situationen.

mvh
//M

Fra : jda

Dato : 01-07-06 19:21

Fri, 30 Jun 2006 13:54:54 +0200 hamrede Kurt Hansen i tastaturet og der
stod i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> skal bruge det program jeg vil installere?
>
> Når jeg installerer antivirus, firewall og spamfilter, virker de så

Antivirus- og firewall programmer virker normalt for alle der bruger
computeren. Ved nogle programmer bliver man spurgt om de skal virke for
alle brugere, andre ikke. Man kan selv give svaret før man bliver spurgt
ved at sætte ALLUSERS=""
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/msi/setup/allusers.asp
men så skal man installere fra en prompt. Eks. ved
'd:\mappe\setup.exe ALLUSERS=""' eller
'msiexec /i d:\mappe\setup.msi ALLUSERS=""'
En anden mulighed for .msi installere er at advertise, det kan man gøre per
bruger.
'msiexec /ju d:\mappe\setup.msi' Så bliver programmet ikke installeret men
blot udgivet. Det bliver så installeret første gang man bruger det, og det
kræver derfor at man bruger harddisken som kilde og ikke en cd
Mere info om hvordan man bruger msiexec fra en prompt:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/msiexec.mspx?mfr=true
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-06 21:42

On Sat, 1 Jul 2006 20:21:22 +0200, jda wrote:

> [...]

> men så skal man installere fra en prompt. Eks. ved
> 'd:\mappe\setup.exe ALLUSERS=""' eller
> 'msiexec /i d:\mappe\setup.msi ALLUSERS=""'

Tykt

> [...]
> kræver derfor at man bruger harddisken som kilde og ikke en cd
> Mere info om hvordan man bruger msiexec fra en prompt:

Fedt
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen