MS Windows
briani 27239
Alternativer til MS Office? [Win XP]
Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 13:18

Jeg har lige købt en laptop og den indeholder kun Windows XP, samt diverse
utilities. Jeg kvier mig ved at investere i en hel Office-pakke for at få
Word og Excel og vil derfor gerne vide hvilke gratis alternativer der er nu
om dage, samt hvor man kan downloade det. Jeg mindes at der engang var
noget der hed Open Office.

Jeg kører med Windows XP Home.

P.S. MS Word fulgte med til min stationære. Må jeg installere den på den
bærbare også?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-06-06 13:28

Jeg bruger ikke andet http://da.openoffice.org/index.html

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Hans

Dato : 28-06-06 21:12

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget der hed Open Office.
>
> Jeg kører med Windows XP Home.
>
> P.S. MS Word fulgte med til min stationære. Må jeg installere den på den

Excel OG Word (OG PP) til tre maskiner koster i alt kr. 999 eller mindre...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-06-06 21:19

> "Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse
> nu

Generelt må man ikke installere word på mere end en pc, medmindre man køber
en af de nye pakker, meeeen hvem kontrollerer det?
Open office eksisterer stadig i bedste velgående og er faktisk efterhånden
temmelig avanceret, og bl.a. god til at læse word dokumenter m.m.
Den er også glimrende til at konvertere filer om til pdf format.
http://da.openoffice.org/

Kurt

Fra : Hans

Dato : 28-06-06 21:28

> [...]
> temmelig avanceret, og bl.a. god til at læse word dokumenter m.m.
> Den er også glimrende til at konvertere filer om til pdf format.

Med forlov: Du kan naturligvis installere en Word 2002/03 på 100 maskiner,
men kan du - uden snyd - aktivere den mere end én gang (medmindre det er
hjemmeversionen til tre installationer)?

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 29-06-06 14:20

Kurt B. Andersen <kurtanospam@privat.dk> wrote:

> Generelt må man ikke installere word på mere end en pc, medmindre man køber
> en af de nye pakker, meeeen hvem kontrollerer det?
Det gør de selv...
Hvis du starter det på 2 maskiner samtidigt, vil den som sidst starter
op, fortælle at den i forvejen er startet, og derfor lukker ned igen

--
Jeg har talt

Fra : Rado

Dato : 29-06-06 16:39

On Thu, 29 Jun 2006 15:20:04 +0200, macfreak@tiscali.dk ([92xx]
Maciek) wrote:

>Det gør de selv...
>Hvis du starter det på 2 maskiner samtidigt, vil den som sidst starter
>op, fortælle at den i forvejen er startet, og derfor lukker ned igen

Vel kun hvis de kører i netværk. Og der kan man jo spærre
kommunikationen med en firewall.

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 06-07-06 14:06

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Vel kun hvis de kører i netværk. Og der kan man jo spærre
> kommunikationen med en firewall.

sagtens så fungerer programmet blot ikke..

smart ikke

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 22:14

On Wed, 28 Jun 2006 22:12:17 +0200, "Hans" <Hans@æøå.då> wrote:

> Excel OG Word (OG PP) til tre maskiner koster i alt kr. 999 eller mindre...

Men Open Office er totalt federe !!!!!!!!!!!
Og så kan du installere på så mange maskiner du vil.

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 22:52

<KPTA> skrev i en meddelelse

> Men Open Office er totalt federe !!!!!!!!!!!
> Og så kan du installere på så mange maskiner du vil.

Første gang jeg kørte Open Office var jeg imponeret
over ligheden med eks. Word.
Suverænt til prisen..og rigelig til menigmand imho.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-06-06 23:27

Torbn wrote:

> Suverænt til prisen..