MS Windows
briani 27239
Afkobling af synkronisering
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-06-06 10:11

Hej gruppe. Min bærbare har fået en irriterende vane når den skal
lukkes ned. En kollega har lånt den og logget på domænet på min
arbejdsplads. Når han logger ud, kører en synkronisering med et
server der er tilknyttet domænet - det er sådan set helt i orden.

Problemet er bare at denne synkroniering nu kører hver gang
maskinen lukkes ned - uanset om der er forbindelse til en
domæneserver eller ej, uanset hvem der har været logget på, og
uanset om man bare har logget på maskinens eget domæne.

Når der ikke er forbindelse til synkroniseringsserveren, fungerer
synkroniseringen naturligvis ikke - og det betyder så at
nedlukningen først forsinkes mens maskinen prøver at komme i
kontakt med serveren, og dernæst stopper med en besked om at
synkroniseringen fejlede.

Jeg oplever i øvrigt det samme på en stationær maskine hvor både
jeg og kollegaen også har logget ind. Her er det ikke noget
specielt problem, da maskinen altid har forbindelse til
synkroniseringsserveren, men det er alligevel lidt generende at
maskinen bruger tid på at synkronisere selv når det ikke er den
bruger der synkroniseres for der har været logget ind.

Er der nogen der kan fortælle hvor man kan styre Windows'
synkroniseringsopgaver - eller give mig nogle ideer til hvad man
kan gøre?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 28-06-06 15:15

On Wed, 28 Jun 2006 11:11:00 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen wrote in
dk.edb.system.ms-windows
<Xns97F071C37EFDBjcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>:

>Er der nogen der kan fortælle hvor man kan styre Windows'
>synkroniseringsopgaver - eller give mig nogle ideer til hvad man
>kan gøre?

I kontrolpanelet åbnes mappeindstillinger og sidste faneblad hedder
Offlinefiler - mon det er den du søger?
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-06-06 15:59

Svend Erik Jensen skrev:

> I kontrolpanelet åbnes mappeindstillinger og sidste faneblad
> hedder Offlinefiler - mon det er den du søger?

Det ser sådan ud - tak for hjælpen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jda

Dato : 01-07-06 19:45

Wed, 28 Jun 2006 16:59:21 +0200 hamrede Jens Gyldenkærne Clausen i
tastaturet og der stod i dk.edb.system.ms-windows:

> Det ser sådan ud - tak for hjælpen.

Hvis du holder Ctrl OG Shift nede samtidigt med at du trykker på 'Slet
filer' så bliver computerens offline cache resat. Det er måske netop det
den bærbare kunne trænge til.
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst