TDC Bredbånd - Support?
Fra : Allan Hejl

Dato : 19-06-01 19:38

Hej!
Jeg bestilte bredbånd adsl for en måned siden og fik hurtigt en bekræftelse
med en oprettelsesdato der lød på d. 18/6-2001. Jeg havde bestilt
"Gør-det-selv"-versionen og hentede kassen med modem og skillefilter d. 18/6
i telebutikken.
Jeg kunne sætte udstyret op efter kl. 16 stod der i brevet! Så jeg baksede
rundt med kabler, satte netkort i osv. men så var der ikke grønt lys i en
lampe der hed sync på modemmet!! Lyset var rødt!
Hmmm gik alle kabler igennem, alt var som det skulle være!
Så måtte jeg jo ringe til support!
De sagde at linjen ikke var klarmeldt! (De havde ikke oprettet
adsl-forbindelsen endnu!) "Ring igen i morgen tidligt", sagde de!
OK nu har jge ventet så lang tid på den her forbindelse så jeg kan da godt
vente en dag mere!
Ringer om morgenen til support! "Hmmm du er slet ikke registreret her" sagde
de nu! ?????
"Ring til kundeservice" sagde de til mig!
OK så gjorde jeg det! "Du er altså oprettet og registreret" sagde de ved
kundeservice. Der var sket en fejl og adsl linjen ville virke senest kl. 16.
Fedt!
Kl. blev 13 og jeg så at lampen der hed sync nu var blevet grøn! Juhu! Tænd
for pc og prøve at logge på...... Men hva´ var nu det??? Lampen blev rød
igen?? Og så blev den grøn?? Og så rød igen??
Var grøn i 44 sek. så slukkede modemmet og tændte igen og sådan gjorde det
for hver 44 sek.! ???
Ringede til support!
"Øh det ved jeg ikke, spørger lige en der ved noget!".
OK!
"Øh han er der ikke lige nu men vi kan ringe dig op?"
Øh ja, sagde jeg!
"Du har nu 2 muligheder! Du kan blive ringet op d. 21/6 (om 2 dage) eller
også kan du betale 75 kr. og springe køen over"!
Overvejede det i 1 sek. og spurgte så om ikke fejlen måske lå i modemmet.
"Øh jo det gør det nok, måske er teknikeren ikke helt færdig med at oprette
din forbindelse så prøv at vente til efter kl. 16".
OK venter til efter kl. 16!
Kl. blev 16! Stadig det samme!
Ringede til support! Efter at have ventet i 35 min. med musik i øret havde
jeg ikke tid til at vente længere! Maden skulle laves, børnene passes osv..
Prøvede igen efter aftensmaden! Ventede 20 min med musik i øret! Så skulle
børnene bades osv....
Prøvede lige at ringe 80808080 for at sige at der ikke var nogen der tog
tlf. på bredbåndssupport! Men der fik jeg at vide at der var ventetid og fik
så musik i øret! Ventede lidt men gad så ikke mere!
Prøvede en sidste gang 2 min i 20:00 og fik musik i øret igen. Pludselig var
der stille! Ventede i 5 min. Der skete ikke noget. Jeg var åbenbart hægtet
af fordi kl. var over 20:00. Supporten lukker kl. 20:00!
Prøver at ringe til support i morgen!
Skulle have haft adsl adgang igår men det må vente!

Bare en lille erfaring med TDC´s Bredbåndssupport som jeg vil dele med jer
andre!

Med venlig hilsen og god sommer
Allan Hejl

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 19-06-01 20:00

Hej,

> [...]
fik
> så musik i øret! Ventede lidt men gad så ikke mere!

Jeg kan kun anbefale dig at blive ved. Betal kun de 75 kr. hvis du vil foran
i køen. (det er det man betaler for).

> [...]
> der stille! Ventede i 5 min. Der skete ikke noget. Jeg var åbenbart hægtet
> af fordi kl. var over 20:00. Supporten lukker kl. 20:00!

Ja, den lukker kl. 20. Hmmm, man burde stadig tømme køen inden man så at
sige "flusher" dig ud
Typisk skal der teknikere ud på centralen i forbindelse med oprettelse, hvis
jeg var dig ringede jeg 8.30 (præcist) på 80808016 (det var dem du ringede
til, ikke?).

--
Med venlig hilsen,

Ole M. Madsen
NE2 Konfig & FAQ -> http://www.turbine.dk/2601
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-06-01 21:17

"Ole M. Madsen" <ole@maegbaek.dk> wrote in message
> Hej,

> Jeg kan kun anbefale dig at blive ved. Betal kun de 75 kr. hvis du vil
foran
> i køen. (det er det man betaler for).

hvor fedt er det at betale 75 kroner.. Da det er en TDC klummert

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-06-01 21:20

> hvor fedt er det at betale 75 kroner.. Da det er en TDC klummert

Fedt hvis man gerne vil foran i køen
Der er næppe betalt for døgnservice.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Allan Hejl

Dato : 20-06-01 06:30

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9goc3q$i7t$1@news.inet.tele.dk...
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse

> Fedt hvis man gerne vil foran i køen
> Der er næppe betalt for døgnservice.

Men jeg betaler jo for ADSL hvilket jeg jo ikke har fået endnu da supporten
ikke har været effektiv nok!
Her sammenligner jeg med StofaNet´s support hvor jeg fornylig ringede til da
jeg skulle installere kabelmodem hos en bekendt.
"Du klikker der og så klikker du der..... " osv. Virkede efter 3 min!
Har ikke i sinde at betale 75 kr. ekstra (ud over abbonnement) for noget jeg
ikke har fået endnu!

Med venlig hilsen
Allan Hejl

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-06-01 07:04

"Allan Hejl" <ah@REMOVEready.dk> skrev i en meddelelse
> Men jeg betaler jo for ADSL hvilket jeg jo ikke har fået endnu da
supporten
> ikke har været effektiv nok!

Nej, ikke endnu

> Har ikke i sinde at betale 75 kr. ekstra (ud over abbonnement) for noget
jeg
> ikke har fået endnu!

Så må du vente til det bliver din tur

Fra : Allan Hejl

Dato : 20-06-01 17:56

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9gpe9a$cmb$1@news.inet.tele.dk...
> "Allan Hejl" <ah@REMOVEready.dk> skrev i en meddelelse
> jeg
>
> Så må du vente til det bliver din tur

Jamen det var da min tur i mandags!!!!!!!!
Men der fik jeg jo ikke noget! (ADSL forbindelse)

MEN har i mellemtiden fundet ud af at jeg er testkøre af et nyt adsl-modem
fra Ericson!!!!
Der er derfor stor mulighed for fejl!
Hmm fedt! Spændende at være testkøre men jeg er ikke blevet spurgt og
sandsynligheden for at jeg får min adsl-forbindelse til at virke i den
nærmeste fremtid lader til at være mindre! Dog har de sagt at der skulle
være mulighed for at det kommer til at virke i morgen torsdag d. 21/6, altså
nu 3 dage efter oprettelsesdatoen!
Jeg glæder mig!

Med venlig hilsen
Allan Hejl

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-06-01 22:56

> Jamen det var da min tur i mandags!!!!!!!!

Men installationen var fejlbehæftet.
Du kan vælge mellem gratis fejlafhjælpning eller hurtig fejlafhjælpning mod
merbetaling.

Disse blev til overs: !!!!!!!

Fra : Allan Hejl

Dato : 21-06-01 08:28

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9gr6se$ot9$6@news.inet.tele.dk...
> [...]
>
> Men installationen var fejlbehæftet.
> Du kan vælge mellem gratis fejlafhjælpning eller hurtig fejlafhjælpning

OK nu er jeg med!
TDC kan bare lade være med at lave installationen ordentligt så den er
fejlbehæftet. Så kan det jo være at de tjener 75 kr. på det hver gang folk
er lidt utålmodige. Det er en god forretning!
I mit tilfælde lavede TDC fejl først m.h.t. oprettelsen af forbindelsen som
de tilsyneladende havde glemt, og dernæst var der en fejl på den adsl linje
der var blvet oprettet, og så virker modemmet ikke da det er et nyt mærke
(Ericson istedet for Siemens) så jeg er testkøre! Venter nu på at en speciel
medarbejder der har med de nye modemmer at gøre ringer mig op (gratis). Han
skulle have ringet igår men det skete ikke! Jeg venter! Igen! Så fik jeg
brug for dem her !!!!!! alligevel!
Det kunne have blevet til mange gange 75 kr. p.g.a. fejl udelukkende lavet
af TDC. "Undskyld jeg valgte at bestille et produkt fra TDC jeg må hellere
betale 75 kr. ekstra". God forretning! Service???

Med venlig hilsen
Allan Hejl

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 21-06-01 10:20

Hej,

> TDC kan bare lade være med at lave installationen ordentligt så den er
> fejlbehæftet. Så kan det jo være at de tjener 75 kr. på det hver gang folk
> er lidt utålmodige. Det er en god forretning.

Nej, du ved også udmærket at dette langt fra er tanken bagved. Tanken er jo
klart at hvis du ikke har dette alternativ siger kunderne blot "jeg gider
ikke vente til fredag middag, jeg vil klage, jeg vil med din chef
....(!!!!)". Det er en tillægsydelse !

> [...]
Han
> skulle have ringet igår men det skete ikke! Jeg venter! Igen! Så fik jeg

Jeg har forwardet dit indlæg til vedkommende, så må vi håbe han kontakte
dig. Jeg er på ferie så jeg har desværre ikke mulighed for at hive i ham
personligt.
( ang. test - du får jo de 3 første måneder gratis).

> Det kunne have blevet til mange gange 75 kr. p.g.a. fejl udelukkende lavet
> af TDC. "Undskyld jeg valgte at bestille et produkt fra TDC jeg må hellere
> betale 75 kr. ekstra". God forretning! Service???

Du betaler for at komme foran i køen. Såfremt du ønsker bedre eller 3 timers
service skal du bestille et erhvervsprodukt.

Fra : Andreas

Dato : 20-06-01 21:19

On Tue, 19 Jun 2001 22:17:09 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"Ole M. Madsen" <ole@maegbaek.dk> wrote in message

>foran
>
>hvor fedt er det at betale 75 kroner.. Da det er en TDC klummert

Tjaa, hvis det uomtvisteligt er konstateret at årsagen til at man, har
brug for support ligger hos TDC så, kunne man jo f.eks modregne de
75.- i abonnementet men, jeg gad nok vide hvordan det skulle afgøres,
hos hvem fejlen ligger samt hvem der skulle afgøre dette?

--

Med Venlig Hilsen
- Andreas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-06-01 22:53

"Andreas" <not@me.com> skrev i en meddelelse
> Tjaa, hvis det uomtvisteligt er konstateret at årsagen til at man, har
> brug for support ligger hos TDC så, kunne man jo f.eks modregne de
> 75.- i abonnementet

De 75 kroner er ikke for support, men for at springe køen over.

Fra : Allan Hejl

Dato : 20-06-01 06:19

"Ole M. Madsen" <ole@maegbaek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hvis
> jeg var dig ringede jeg 8.30 (præcist) på 80808016 (det var dem du ringede

Jeg ringede 80808017 (TDC Bredbånd Support).
80808016 er TDC Bredbånd Kundeservice!

Med venlig hilsen
Allan Hejl

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 20-06-01 10:39

Hej

> Jeg ringede 80808017 (TDC Bredbånd Support).
> 80808016 er TDC Bredbånd Kundeservice!

Ja, undskyld :
80808016 (Salg af Bredbånd|ADSL)
80808017 (Support af Bredbånd|ADSL)