MS Windows
briani 27239
Sløv maskine, når jeg bruger luppen
Fra : Jørgen

Dato : 24-06-06 14:47

Jeg kører med Win XP
Jeg er synsbesværet, og jeg har fundet ud af, at der er stor hjælp i
Start/Alle programmer/Tilbehør/Hjælp til handikappede/Forstørrelsesglas.
Når jeg slår denne lupfunktion fra igen, går alting meget langsomt.
Programmer starter meget langsomt op, Alle skift til nye vinduer går
uendeligt langsomt. Når jeg ikke vil bruge luppen mere, er jeg nødt til at
genstarte for at få normal hastighed igen.

Kender I noget til dette problem?
Hvordan kan jeg løse det?
Mvh Jørgen

-----
At Verden står fra år til år, Det står til dem, som rår og spår.
At Verden står fra dag til dag er alt, hvad jeg kan ta' mig af. (P.Hein)

Fra : Max

Dato : 24-06-06 14:54

Hej Jørgen

> Hvordan kan jeg løse det?

Snak med den lokale hjælpemiddelcentral om du ikke
kan få ZoomText bevilget.

Mvh Max

Fra : Jørgen

Dato : 24-06-06 18:41

> Hej Jørgen

> Snak med den lokale hjælpemiddelcentral om du ikke
> kan få ZoomText bevilget.
>
> Mvh Max

Ja. Det er min plan. Den siges at koste 2200 kr plus moms. Jeg vil gå til
det gamle hospital bag Vanførehjemmet på Østerbro og se, om de har en
showroom, hvor jeg kan se ZoomText i praksis.

Men mit spørgsmål gik på Window's mærkelige opførsel. Den lup er en
glimrende nødløsning, men hvis jeg skal starte PC'en op bagefter hver gang,
bliver den problematisk at anvende.

Jørgen

Fra : Rado

Dato : 24-06-06 23:02

On Sat, 24 Jun 2006 19:40:37 +0200, "Jørgen" <skjelm@hotmail.com>
wrote:

>Men mit spørgsmål gik på Window's mærkelige opførsel. Den lup er en
>glimrende nødløsning, men hvis jeg skal starte PC'en op bagefter hver gang,
>bliver den problematisk at anvende.

Der findes et lignende gratis program der hedder Lupa - jeg bruger
selv den gamle v0.99 en gang imellem til websites med meget lille
skrift , har aldrig haft nogen problemer med den. Den nye v2.11 har
jeg ikke prøvet.

Kan hentes her:

http://www3.freedownloadscenter.com/Best/lupa-shareware.html

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 25-06-06 04:02

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kender I noget til dette problem?
> Hvordan kan jeg løse det?

Hvad problemet er, ved jeg ikke, men jeg har lagt et freewareprogram ved
navn Virtual Magnifying Glass 1.01 i dk.binaer. Det er et let lille program,
der ligger sig i proceslinien, der aktiveres/deaktiveres ved et et enkelt
klik.

Flemming Nielsen