MS Windows
briani 27239
Vedr. underligt output fra ipconfig
Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 23-06-06 17:07

Hej.

Kan nogen af jer forklare mig, hvad det betyder, når ipconfig giver
følgende output:

----
C:\Documents and Settings\tdn\Skrivebord>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

Der opstod en intern fejl: En enhed, som er sluttet til systemet,
fungerer ikke.

Kontakt Microsoft Produktsupport for at få mere hjælp.

Yderligere oplysninger: Ukendt statuskode for medie.

C:\Documents and Settings\tdn\Skrivebord>
----

Problemet opstår kun for mit trådløse netkort.
Om hardwaren kan jeg sige, at det er en IBM Thinkpad T42.

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-06 17:34

"Thomas Damgaard Nielsen" <tdn.usenet@gmail.com> wrote in message
> Der opstod en intern fejl: En enhed, som er sluttet til systemet, fungerer
> ikke.
> Problemet opstår kun for mit trådløse netkort.

Virker dit trådløse netkort?

mvh
///M

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 23-06-06 19:41

///M wrote:
> "Thomas Damgaard Nielsen" <tdn.usenet@gmail.com> wrote in message
>

> Virker dit trådløse netkort?

Det virker upåklageligt. Jeg har haft min laptop i godt et halvt år nu.
Den har givet den fejl siden dag 0. Jeg har ikke oplevet nogen problemer
med mit trådløse netkort.

Fra : Henning

Dato : 24-06-06 09:46

On Fri, 23 Jun 2006 18:06:38 +0200, Thomas Damgaard Nielsen
<tdn.usenet@gmail.com> wrote:

> [...]
>fungerer ikke.
>

>Kontakt Microsoft Produktsupport for at få mere hjælp.
>
>Yderligere oplysninger: Ukendt statuskode for medie.

Du har ikke noget kabel tilsluttet din ethernet-port.

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 24-06-06 12:37

Henning wrote:
> Du har ikke noget kabel tilsluttet din ethernet-port.

Det er som sagt wlan.

Fra : Henning

Dato : 24-06-06 13:43

On Sat, 24 Jun 2006 13:37:00 +0200, Thomas Damgaard Nielsen
<tdn.usenet@gmail.com> wrote:

>Det er som sagt wlan.

Du har både et trådløst og et almindeligt netkort i din maskine. Enten
er det faste netkort disablet eller også er der ikke noget kabel i.
Derfor får du denne fejl.

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 24-06-06 14:09

Henning wrote:

> Du har både et trådløst og et almindeligt netkort i din maskine. Enten
> er det faste netkort disablet eller også er der ikke noget kabel i.
> Derfor får du denne fejl.

Hmm... Jeg har godt nok både et trådløst og et trådført netkort i
maskinen. Det er også korrekt, at det trådførte ikke er sat til. Dog kan
jeg ikke forstå, hvorfor jeg skal have sådan en fejl af den grund.

I andre maskiner som har flere netkort får jeg ikke denne fejl, hvis et
af netkortene ikke har kabel sat i. Der får jeg i stedet listet
information om de netkort som er tilsluttet. Ud for det netkort som ikke
er tilsluttet står der:
Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-06-06 15:38

> [...]

>er tilsluttet står der:
>Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt

Problemet ligger i driveren, som formentlig ikke er installeret korrekt,
Den har ihvert fald alvorlige problemer

Prøv at fjerne driveren, og derefter geninstallere - Kig evt efter en
opdateret driver på fabrikantens site.

<mlr>

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 24-06-06 16:13

Michael Rasmussen wrote:
> Problemet ligger i driveren, som formentlig ikke er installeret korrekt,
> Den har ihvert fald alvorlige problemer

Det er en laptop fra IBM som stadig kører med installationen fra IBM.
Alle drivere er også installeret af IBM. Jeg har ikke oplevet nogen
problemer med den. Så spørgsmålet er, om den i virkeligheden har så
alvorlige problemer.

> Prøv at fjerne driveren, og derefter geninstallere - Kig evt efter en
> opdateret driver på fabrikantens site.

Det vil jeg prøve senere.

Fra : Calle.

Dato : 24-06-06 22:05

Thomas Damgaard Nielsen wrote:
> Hmm... Jeg har godt nok både et trådløst og et trådført netkort i
> maskinen. Det er også korrekt, at det trådførte ikke er sat til.

Sikke da en gang vrøvl
--
*** Calle ***

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-06 12:29

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

> Du har både et trådløst og et almindeligt netkort i din maskine. Enten
> er det faste netkort disablet eller også er der ikke noget kabel i.
> Derfor får du denne fejl.

Det er ikke rigtigt. Hvis man ikke har kabel i eller har sit netkort
disabled så får man ingen fejl som spørgeren siger, men enten "Media not
connected" eller i sidstenævnte tilfælde ingenting at vide, for det er i så
fald "usynligt".

mch
///M

Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-06-06 09:23

> [...]
> ----
>
> Problemet opstår kun for mit trådløse netkort.
> Om hardwaren kan jeg sige, at det er en IBM Thinkpad T42.

Jeg fik samme fejl på mit netkort engang.
Fik det fixet ved at nulstille TCP/IP protokollen.
Gå i en DOS boks og skriv:
netsh int ip reset c:\log.txt

Hvis du har en speciel IP-opsætning bør du nok lige få noteret den ned
inden, så du kan gendanne den bagefter.

Hvad angår opdatering af driver så prøv at smide IBMs Software Installer

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=SOFT-UPDATE#AN&sitestyle=ibm
Det tjekker din maskine for hardware og finder derefter opdaterede
drivere direkte hos IBM.
Det er ved at blive erstattet af System Update, men ddet er ikke helt på
plads endnu. Jeg har ihvertfald et par gange været ude for at Software
Installer har fundet opdateringer som System Update ikke har vist.