MS Windows
briani 27239
XP får USB til at hoppe af.
Fra : Michael

Dato : 22-06-06 08:55

Hej NG

HJÆLP jeg trænger til virkelig hjælp fra de skrabeste af de skrabeste.
Jeg tror ikke det er set før i denne NG men men. Det handler om at jeg har
en taxi, hvor der er installeret et Frogna anlæg
(taximeter-ture-samtaleanlæg mm.). Så har jeg også fået installeret en PC
999 MHz/512 ram med XP home og et navagitions program. (Vil gerne også have
TV/DVD og internet forbindelse - go servise til kunderne. Men først skal
problemet løses)

Problem:
Når jeg får en tur/eller samtale hopper USBén af til toch skærmen (også
selvom der ingen programmer der kører, men blot skrivebordet er åbnet), og
jeg må løfte stikket for at få forbindelse igen. Det er formodebtlig en
udstråling fra radioanlægget (25 watt´s sender). Har prøvet at stelle alt
godt og grundigt, og mangler kun at skærme USB kablet yderligere med en
"strømpe" af metal tråd som firmaet Frogne har anbefalet. Men helt ærlig kan
det bare være det.
Hvad sker der, og kan man ikke få XP,en til at lade være med at fjerne
forbindelsen til USBén. Som skrevet når jeg løfter stikket og isætter igen
virker touch skærmen på ny. Men det er ikke til at leve med. Er der en der
har et godt bud på hvad fejlen er, og hvad der kan gøres for at afhjælpe
problemet.

NB da jeg stellede alt godt og grundigt kunne jeg måle, at der var stel fra
bil til USB stikket (metalkappen) også, dette var iorden. Har naturligvis
også prøvet de andre USB porte men samme fejl igen og igen XP hiver
simpelthen forbindelsen af når anlægget snurer, sender med 25 watt damm -:(

Hvis det er forkert gruppe beklager jeg meget, og vil blive glad for et hint
til en anden NG. Håber rigtig meget for en hjælpende hånd.

Mvh
Michael

Fra : BJ Denmark

Dato : 22-06-06 10:53

Michael wrote:
> [...]
> (også selvom der ingen programmer der kører, men blot skrivebordet er
> åbnet), og jeg må løfte stikket for at få forbindelse igen.

Hmm...har oplevet tilsvarnede med USB-backup. Det er som om USB-enheden går
i dvale, men kan "vægges til live" som du beskriver. Dengang fandt jeg ingen
svar, men måske nogen er blevet klogere?

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
får nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 22-06-06 15:48

Michael wrote:
> [...]
> "strømpe" af metal tråd som firmaet Frogne har anbefalet. Men helt ærlig kan

Jeg har en lille teleskop halogenlampe med jernkernetrafo der ved tænd og sluk
får min usb backup til at opføre sig ligesom din skærm, så mon ikke det er
magnetfelt(er) du skal skærme for i stedet ?
Prøv dig frem med et stykke jernplade.

--
Ejvind

Fra : Michael

Dato : 23-06-06 13:34

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> får min usb backup til at opføre sig ligesom din skærm, så mon ikke det er
> magnetfelt(er) du skal skærme for i stedet ?

Her er jeg lidt lost

Hvad mener du med en jernplade??

Michael

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 24-06-06 07:25

Michael wrote:
> "Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Her er jeg lidt lost
>
> Hvad mener du med en jernplade??

Jeg mener en plade af jern/stål du sætter på tværs imellem den enhed
der giver magnetfeltet og den enhed der ikke tåler magnetfeltet.

Du skal samtidig også kigge lidt på kabelføringen, og få usb kabelet væk
fra magnetfeltet samtidig.

For at prøve dig frem, kan du bruge hvad som helst, en side fra et
gammelt pc stål kabinet ville være fint.

Senere kan du så finde en mere elegant løsning.

Jeg løste mit eget problem blot ved, at stille min lampe på en bogstøtte
af stål, sådan at den lodrette side er imod usb backup'en.

--
Ejvind

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 22-06-06 18:57

> [...]
> Michael wrote:
, så mon ikke det er
> magnetfelt(er) du skal skærme for i stedet ?

Ja det skal nok hjælpe mod magnetisme

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 24-06-06 07:03

Morten Jørgensen wrote:
> , så mon ikke det er
>
> Ja det skal nok hjælpe mod magnetisme

Æhh, hvad vil du ellers bruge ?

--
Ejvind

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 24-06-06 23:38

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4g42v1F1le5euU1@individual.net...

> Æhh, hvad vil du ellers bruge ?

Det ved jeg ikke, men magnetisme går lige igennem jern mig bekendt.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 25-06-06 09:14

Morten Jørgensen wrote:

> Det ved jeg ikke, men magnetisme går lige igennem jern mig bekendt.

Hmm, du skulle vist have fulgt lidt bedre med i fysiktimerne.

--
Ejvind