MS Windows
briani 27239
Hvordan laver man par-filer?
Fra : Steffen

Dato : 21-06-06 11:57

Med programmet YENC-POWER-POST er det ret enkelt at uploade mp3-filer. Der
er mange, der uploader mp3-filer (komplette cd'er) som rar- og par-filer. Er
det mere sikkert at uploade sådan? Rar-filer kan laves med WinRar, men
hvilket program bruger man til at lave par-filer?
Steffen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 21-06-06 13:44

On Wed, 21 Jun 2006 12:57:22 +0200, "Steffen" <box399bc@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>det mere sikkert at uploade sådan? Rar-filer kan laves med WinRar, men
>hvilket program bruger man til at lave par-filer?

QuickPar

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Steffen

Dato : 21-06-06 14:09

Jeg forstår ikke svaret.
Steffen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-06-06 14:16

http://www.google.dk/search?hl=da&q=QuickPar

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 21-06-06 19:16

On Wed, 21 Jun 2006 15:09:05 +0200, "Steffen" <box399bc@yahoo.dk>
wrote:

>Jeg forstår ikke svaret.
>Steffen
>
>"Poul Erik Lindaa" <lindaa@mail.tele.cykeldk> skrev i en meddelelse

Du spørger hvilket program man bruger til at lave par-filer med, og
svaret er: QuickPar

Søg eventuelt efter programmet på Google.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 21-06-06 20:46

"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:_C9mg.50014$Wa1.20991@fe66.usenetserver.com...
> Med programmet YENC-POWER-POST er det ret enkelt at uploade mp3-filer. Der er mange, der uploader mp3-filer (komplette
> cd'er) som rar- og par-filer. Er det mere sikkert at uploade sådan?

Næ - hvorfor skulle det være det ? Det er mere irriterende for er
bare en rar-fil ukomplet er resten ingen ting til.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-06-06 21:13

Morten Jørgensen skrev:

>Næ - hvorfor skulle det være det ? Det er mere irriterende for er
>bare en rar-fil ukomplet er resten ingen ting til.

Det er jo det man bruger parfiler til.

En mp3fil vil jo altid ligesom en rarfil blive sendt i flere dele
og her kan lige så godt mangle en del som i en rar.

Men jeg kan ikke se, hvorfor man skal være »rar« med en mp3, den
bliver jo ikke mindre af den grund.
--
Kerim
Som ikke bruger Spamfighter, der spammer nyhedsgrupperne

Fra : Steffen

Dato : 22-06-06 08:42

Tak for det. Som jeg forstår det, så bruges par-filer til ALLE filtyper -
altså ikke kun til rar-filer.
Det, de bruges til, er en kontrol af, om alle dele af f.eks. en mp3-fil er
intakte, samt til gendannelse af manglende chunks.
Jeg håber, det er rigtig forstået.
Hilsen
Steffen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 22-06-06 11:14

On Thu, 22 Jun 2006 09:42:07 +0200, "Steffen" <box399bc@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>Det, de bruges til, er en kontrol af, om alle dele af f.eks. en mp3-fil er
>intakte, samt til gendannelse af manglende chunks.

Ganske rigtigt forstået.

Du bør nok lave omkring 15% par filer, og gemmer du dem, indtil
modtageren(e) har hentet og fået lavet dee oprindelige filer, kan du
lave flere hvis det er nødvendigt.

Fra : Steffen

Dato : 22-06-06 11:23

Tak for hjælp og råd!

Fra : LarsS

Dato : 22-06-06 14:23

Steffen skrev:

> [...]
> det mere sikkert at uploade sådan? Rar-filer kan laves med WinRar, men
> hvilket program bruger man til at lave par-filer?

Brug "YencPowerPostA&A11b" - der er indbygget mulighed for (bl.a.)
at lave PAR2-filer. Det er uden sammenligning det smarteste for
uploading. Og upload som mp3 med bare et par par2-filer, senere
kan (hvis nødvendigt) uploades flere.

http://powerpost.cjb.net/

/LarS