MS Windows
briani 27239
Systemgendannelse
Fra : Mr. Mox

Dato : 20-06-06 07:55

Min maskine er blevet langsom, jeg er bange for at slette alt for at
geninstallere Windows. Så kom jeg i tanke om "Systemgendannelse" og
tænkte jeg med denne kan gå "gå tilbage" til den første installationsdato.

Der står at tidligere arbejder og lister bevares. Men gælder det fotos
og alle de programmer jeg har lagt ind???? Eller er det kun noget "inde
i det allerhelligste" der bliver gendannet??? Skal man først lave
kopier af sine programmer på en CD ????

Der vises kun datoer i SG til marts måned i år, men jeg har da kørt med
denne opsætning i mindst 1 år, er det normalt?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : kk

Dato : 20-06-06 10:03

"Mr. Mox" <jensnyt@nrdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der vises kun datoer i SG til marts måned i år, men jeg har da kørt med
> denne opsætning i mindst 1 år, er det normalt?

Hej,
Indledningsvis bør du nok forsøge dig med nogle af de forskellige
opridningsprogrammer som findes, f. eks. RegSupreme.
Dernæst er det ikke sikkert at din systemgendannelse går særlig langt
tilbage.

En mulig løsning kan være:
Læg din installations CD i drevet, vælg "Installer", du skulle nu få tilbudt
"Opgradering".
Hvis du vælger det, vil alle dine programmer og indstillinger blive bevaret
og dine systemfiler opfrisket.
Men du bliver nødt til at forny dine opdateringer fra MS.
Jeg prøvede det for nylig, og det gik udmærket.
mvh
kk

Fra : Mr. Mox

Dato : 20-06-06 18:37

> Hej,
> Indledningsvis bør du nok forsøge dig med nogle af de forskellige
> opridningsprogrammer som findes, f. eks. RegSupreme.
Det er formodentlig et program der ryddder op i maskinen, det er vel
alle de småstumper af filer som flyder rundt i systenmet ?? Hvor fåes det??
> [...]
> og dine systemfiler opfrisket.
> Men du bliver nødt til at forny dine opdateringer fra MS.
Skal det gøres EFTER man har kørt Installer - Opgradering. Jeg får jo
automatisk opdateret maskinen løbende, ik' ? Er det Safety Pack 2 der
skal køres ind igen? Er der mere???

Tak for svaret med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : kk

Dato : 20-06-06 19:22

> [...]

Kan hentes her: www.macecraft.com
men der er mange andre.

> [...]
Dernæst er det ikke sikkert at din systemgendannelse går særlig langt

Skal det gøres EFTER man har kørt Installer - Opgradering.

Det køres efter.

Jeg får jo automatisk opdateret maskinen løbende, ik' ? Er det Safety Pack
2 der
> skal køres ind igen? Er der mere???

Ja, det er ALLE opdateringer, og det tager nok lidt tid..

Men det vigtigste er nok oprydning og, jeg glemte det: defragmentering,
hvilket er meget vigtigt.

mvh
kk