MS Windows
briani 27239
WinXP / automatisk sluk for PC ?
Fra : Peter Heide

Dato : 18-06-06 15:32

Hej,

Findes der et program der kan slukke automatisk for PCen ?

Eks : Jeg sætterPCen igang og vil gerne have at den lukker ned feks kl.
07.00
om morgen. Måske et program, der er så skide smart ,at den lukker
for
diverse programmer ,der kører på PC, inden den lukker af.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-06-06 15:58

Peter Heide wrote:

> [...]
> 07.00 om morgen. Måske et program, der er så skide smart, at den lukker
> for diverse programmer ,der kører på PC, inden den lukker af.

Ja, det gør der da. Windows kan faksisk godt selv klare det, men andre små
prgrammer kan gøre det mere overskueligt (synes jeg).

Jeg bruger PowerOff, som jeg er meget tilfreds med.
http://users.pandora.be/jbosman/applications.html

--
Mvh. Lars

Fra : Peter Heide

Dato : 18-06-06 16:35

> [...]
> prgrammer kan gøre det mere overskueligt (synes jeg).
>
> Jeg bruger PowerOff, som jeg er meget tilfreds med.

Tak for linket. Prøvede at checke winxp, men kunne ikke se muligheden dér
så jeg prøver med PO.

Fra : Villy Jensen

Dato : 18-06-06 16:51

> [...]
> for
> diverse programmer ,der kører på PC, inden den lukker af.

Brug "planlagte opgaver"(DK) "Scheduled tasks"(US) som ligger i WINXP:
Stifinder > denne computer > kontrolpanel > planlagte opgaver > planlæg ny
opgave;

Opret en opgave hver dag kl. 7:00 med kommandolinje:
"C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -s -t 00"

Angiv aktuelt password for aktuelle bruger (skal opdateres manuelt hver gang
man skifter password...)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Per

Dato : 18-06-06 17:15

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for
> diverse programmer ,der kører på PC, inden den lukker af.

Det her program er genialt: http://www.tinnes.org.uk/
scroll ned til Timed shutdown.

Jeg bruger det selv og er særdeles tilfreds.

Mvh. Per!

Fra : Peter Heide

Dato : 18-06-06 19:36

> Det her program er genialt: http://www.tinnes.org.uk/
> scroll ned til Timed shutdown.
>
> Jeg bruger det selv og er særdeles tilfreds.

Det kan jeg godt forstå for det program er faktisk skide godt.

Lige ud af landevejen. Det vil jeg bruge.

Tak.