MS Windows
briani 27239
Skærm "væltet"
Fra : Ralph

Dato : 12-06-06 19:46

Sønnike ville lave et specialtegn, men han fik trykket på en forkert
tasterækkefølge (alt gr + 147) det resulterede i at skærmbilledet blev
drejet 45 grader, så nu skal hans skærm stå på højkant for at han kan bruge
den.

Styresystem UK Windows Media Center.

Min første tanke var virus/adware, men nu har han installeret Norton 2006 og
problemet består.

JEG tør ikke teste om det også sker ved min PC, men råd ønskes.

--
Ralph

Fra : (-Peter-)

Dato : 12-06-06 20:05

Ralph skrev:
> [...]
> problemet består.
>
> JEG tør ikke teste om det også sker ved min PC, men råd ønskes.

vel 90 grader.. :)

men prøv at højreklik på skrivebordet og se om der ikke er noget der med
opsætning af skærm (formodentligt nvidia program?? )

/peter

Fra : Torben Farum

Dato : 12-06-06 20:10

> [...]
> og problemet består.
>
> JEG tør ikke teste om det også sker ved min PC, men råd ønskes.

Nogle grafikkort kan vende skærmbilledet med en tastekombination, søg
dokumentation på grafikkort producentens hjemmeside.

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-06-06 20:35

Ralph skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> JEG tør ikke teste om det også sker ved min PC, men råd ønskes.

Nogle grafikkort har den "facilitet" indbygget.

Det kan normalt drejes i alle fire retninger - praktisk hvis man
dyrker yoga og står på hovedet - eller hvis man ligger i sengen
og skal læse på skærmen

De fleset gange kan det drejes med en kombinatilon af

ALT+CTRL+piletast

Hvis det ikke virker så prøv

ALT+piletast
CTRL+piletast

Eller en anden kombination ag SHIFT, ALT, CTRL, ALT-GR sammen med
en piletast.

Du skal normalt bruge pil-op for at få det vendt rigtigt.

Pil-ned vender det på hovedet og pil-højre til højre og
pil-venstre....gæt selv

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Ralph

Dato : 12-06-06 22:07

> Ralph skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> De fleset gange kan det drejes med en kombinatilon af
>
> ALT+CTRL+piletast

YES, det virkede, takker mange gange, og til Peter, ja, selvf. var det 90
grader.

--
Tak
Ralph

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-06-06 23:25

Ralph skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> YES, det virkede, takker mange gange, og til Peter, ja, selvf.
> var det 90 grader.

Velbekomme

Jeg havde tidlige en Acer bærbar - den kunne også - men mine
nuværende computere kan ikke, så det afhænger af grafikkortet, og
har egentlig intet med Windows at gøre, men ligger formentlig i
grafikkort-driveren..

--
Jan
<Signatur ude af drift>