MS Windows
briani 27239
Get the Facts
Fra : martin.honore@yahoo.~

Dato : 11-06-06 22:50

http://www.microsoft.com/windowsserver/facts/default.mspx

Der er til at grine ad, nu er det tilmed bevist, at Linux i det lange løb
er dyere end Microsoft Windows! Hvis ikke dette én gang for alle kunne
slå linux-brugerene på plads, hvad skulle så kunne?

For mig er det indlysende : Linux opererer gennem en konsol, fuldstændig
i stil med antikke Unix'er, hvor er udviklingen og innovationen dér? Der
er ingen innovation i "Open-source" bevægelsen, det er altsammen
efterligninger af andres værk. Måske lige bortset fra "hello world[sic]"
programmet, som desuden indeholder en grammatik-fejl [Hello, World]. Ikke
engang dét har linux "udviklerene" kunnet klare at rette.

Mvh. Martin Honore.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-06-06 23:48

martin.honore@yahoo.dk wrote:

> Der er til at grine ad, nu er det tilmed bevist, at Linux i det lange
> løb er dyere end Microsoft Windows! Hvis ikke dette én gang for alle
> kunne slå linux-brugerene på plads, hvad skulle så kunne?

Meget muligt. Men det er på grund af der er alternativer at Microsoft har
måttet rette på deres pris politik.

Alene af den grund er det nødvendigt at holde liv i og pleje alternativer til
MS. Ikke fordi MS er the big bad wolf men fordi monopol vil give for høje
priser og for dårlig service. .

mvh
Henning

Fra : Peter T.

Dato : 12-06-06 04:56

udviste en rettidig omhu og skrev:

> http://www.microsoft.com/windowsserver/facts/default.mspx
[snip]
> grammatik-fejl [Hello, World]. Ikke engang dét har linux "udviklerene"
> kunnet klare at rette.

Så skulle du se de oversættelsesfejl og trykfejl, der er i den danske
version af Adobe CS2-pakken. Index.htm, der blev til indeks.htm i
automatisering, "lnjeskift" og og... :)

Derudover synes jeg det er underholdende og samtidig en kende patetisk af
dig, at din negative holdning overfor *nix tager udgangspunkt i en webside
der er strikket sammen til en antilinux-reklamekampagne hos microsoft.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 11. juni 2006:
Total: won/lost 35/19 (65%). Streaks: wins/losses/current 10/4/10 wins

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-06-06 11:16

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message

> [...]
> dig, at din negative holdning overfor *nix tager udgangspunkt i en webside
> der er strikket sammen til en antilinux-reklamekampagne hos microsoft.

Må indrømme jeg sad og var i tvivl om det var sort humor eller om han mente
det

Fra : Peter T.

Dato : 13-06-06 17:31

Flemming Lynggaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> Må indrømme jeg sad og var i tvivl om det var sort humor eller om han
> mente det

Det er muligt. Men jeg har opgivet at læse (humor) mellem linierne på
usenet, så jeg svarer som der er skrevet. :)

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 12. juni 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 38/20 (66%). Streaks: wins/losses/current 13/4/1 loss

Fra : Claus Albæk

Dato : 12-06-06 07:20

> [...]
> programmet, som desuden indeholder en grammatik-fejl [Hello, World]. Ikke
> engang dét har linux "udviklerene" kunnet klare at rette.

Det gamle antikke system du beskriver har M$ ved bollerne hvad angår
RAS, en hel del kunder har faktisk sådan ting som oppetid og stabilitet
som en prioritet. og den konsol du snakker om er også i _mange_ tilfælde
skiftet ud med noget mere grafisk, undskyld... innovativt var det ord
jeg ledte efter.

Måske skulle du tilføje noget kildekritik.

claus

Fra : Rado

Dato : 12-06-06 07:33

On Sun, 11 Jun 2006 21:49:38 +0000 (UTC), martin.honore@yahoo.dk
wrote:

> [...]
>i stil med antikke Unix'er, hvor er udviklingen og innovationen dér? Der
>er ingen innovation i "Open-source" bevægelsen, det er altsammen

The way we're going to take [rivals] is by studying them, know what
they know, do what they do, watch them, look for every angle, stay on
their shoulders, clone them, take every one of their good ideas and
make it one of our good ideas.
- Steve Ballmer, Microsoft Vice President - 1995

Faktisk er selveste "Windows" conceptet tyvstjålet:

"Xerox Palo Alto Research Center (PARC) invented the Graphical User
Interface (GUI) along with the mouse and the touch screen in
conjunction with Stanford University Computer Sciences Dept.

The first systems and mouse were installed in the vertical screen Alto
computer by Xerox.

The first network GUI system was developed for the Xerox "Star" and
written in the interlisp language called "Smalltalk".

Steven Jobs and Steven Wozniak of Apple fame simply stole the concept,
rewrote the GUI system in Pascal and marketed the concept as the first
MacIntosh.

Bill Gates just stole from everyone and called it Windows. Obviously
Gates and Steve Ballmer were the masters at promotion and marketing
and made their creative "borrowing" the most profitable of the lot as
a consumer software package.

Credit goes to Alan Kay and his geek team at Xerox PARC for inventing
the GUI system enabled by a mouse."

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-06-06 11:17

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Faktisk er selveste "Windows" conceptet tyvstjålet:

Ja det er vidst en gammel kæphest- alle stjæler fra alle windows fra mac
linux fra mac mac fra linux og windows .. og ja først kom en ikonbaseret
brugerflade fra xerox..

hedder udvikling..

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 12-06-06 18:48

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Ja det er vidst en gammel kæphest- alle stjæler fra alle windows fra mac
> linux fra mac mac fra linux og windows .. og ja først kom en ikonbaseret

Er i nu sikker på det med Xerox, kan da huske at jeg brugte en skal der hed
GEM, men kan ikke huske hvem der har lavet den, og forøvrigt er windows
microsoft del af udviklingen af OS/2 i samarbejde med IBM
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-06-06 19:32

Den 12-06-06 19.47 skrev Paul Østerby Sørensen følgende:

> Er i nu sikker på det med Xerox, kan da huske at jeg brugte en skal der hed
> GEM, men kan ikke huske hvem der har lavet den, og forøvrigt er windows
> microsoft del af udviklingen af OS/2 i samarbejde med IBM

Xerox er helt tilbage fra var 1973
(http://toastytech.com/guis/alto.html), og var dermed klart de første.
GEM er fra 1985 (http://toastytech.com/guis/gem11.html).

De gamle Windows op til ME er Microsofts helt egen skal, der bygger på
DOS. Windows NT skulle oprindeligt have været udsendt som OS/3 i
samarbejde med IBM, men Microsoft fandt ud af, at man hellere ville køre
solo (hvilket man i første omgang glemte at fortælle IBM).

Jeg tror ikke, der er ret meget IBM-teknologi med i NT (om noget),
opdelingen var vist, at IBM skulle arbejde med OS/2, mens Microsoft tog
sig af det mere langsigtede med OS/3.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 12-06-06 20:17

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Ja Ja du har jo nok ret men det er jo da alligevel utroligt at det er
20år siden man sad og rodede med GEM som tiden dog går.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Martin Honoré

Dato : 12-06-06 22:07

> [...]
> Gates and Steve Ballmer were the masters at promotion and marketing
> and made their creative "borrowing" the most profitable of the lot as

Hello, Sir. Do you also think, that all automobile brands are
ilegitimate, since ONLY HENRY FORD was the inventor of automobile?

Fra : Rado

Dato : 14-06-06 07:22

On 12 Jun 2006 21:06:38 GMT, Martin Honoré <martin.honore@yahoo.dk>
wrote:

>Hello, Sir. Do you also think, that all automobile brands are
>ilegitimate, since ONLY HENRY FORD was the inventor of automobile?

Prøv at se hvad jeg svarer på.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 12-06-06 10:14

martin.honore@yahoo.dk wrote:

> For mig er det indlysende : Linux opererer gennem en konsol, fuldstændig
> i stil med antikke Unix'er, hvor er udviklingen og innovationen dér?

Sjovt du nævner det med konsoller: Jeg har for nylig tilbragt en uge
på ferie sammen med en gut, der er system administrator på en større
Windows Server installation (tænk stor dansk bank og et firecifret
antal servere). Hans foretrukne tilgang er såmænd CMD.EXE, dvs.
konsollen. De grafiske værktøjer er alt for langsomme og ufleksible.

Ebbe

Fra : Carl Drud

Dato : 12-06-06 22:23

Martin Honoré wrote:

> Hello, Sir. Do you also think, that all automobile brands are
> ilegitimate, since ONLY HENRY FORD was the inventor of automobile?

Karl Benz var noget før end Henry Ford med den opfindelse.

Carl