MS Windows
briani 27239
mail uden adresse
Fra : GK

Dato : 09-06-06 13:36

hej hvordan er det lige det går til at man får en mail .. men jeg kan ikke
finde nogen steder hvor min mail adresse står nogen steder i hverken til
feltet eller egenskaber /kilde ???????

Fra : Jens G

Dato : 09-06-06 14:19

On Fri, 9 Jun 2006 14:35:50 +0200, "GK" <GK@mail.tele.dk> wrote:

>hej hvordan er det lige det går til at man får en mail .. men jeg kan ikke
>finde nogen steder hvor min mail adresse står nogen steder i hverken til
>feltet eller egenskaber /kilde ???????

Det er nok send med din adresse som BCC.(Blind Carbon Copy så vidt jeg
husker)
--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : GK

Dato : 09-06-06 16:57

"Jens G" <nospam051214@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok send med din adresse som BCC.(Blind Carbon Copy så vidt jeg
> [...]

det vil så sige at den er skjult på en eller anden måde . hvordan lader
det sig så gøre ???

tak for svaret
mvh gk

Fra : Jens G

Dato : 09-06-06 17:15

On Fri, 9 Jun 2006 17:57:17 +0200, "GK" <GK@mail.tele.dk> wrote:

>det vil så sige at den er skjult på en eller anden måde . hvordan lader
>det sig så gøre ???

Den er skjult for dig.
Årsagen til at man benytter BCC er at kunne sende til flere modtagere,
uden at de kommer til at kende hinandens email adresser, eller at man
kan sende beskeden til flere, uden at den egentlige modtager får det
at vide.

Spammerne er også ofte flinke til at bruge BCC.

> tak for svaret

Det var så lidt.
Du kan forsøge med en søgning på Google, hvis du vil vide mere.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-06-06 17:23

Som Jens skrev:

> [...]

Hvis du bruger BCC feltet til at afsende en mail, så vil
modtageren ikke kunne se hverken afsender eller modtager.

Det har den fordel, hvis du sender til mange modtagere, at de
andre modtagere ikke kan se, hvem du ellers har sendt til - hvis
du ikke mener, at det vedkommer dem

Det har i øvrigt ikke noget med Windows at gøre - så det hører
mere til i:

News:dk.edb.software.mail+news

Eller evt

News:dk.edb.software.mail+news.outlook-Express

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : GK

Dato : 09-06-06 18:00

> [...]
>
> News:dk.edb.software.mail+news
>
> Eller evt
>
> News:dk.edb.software.mail+news.outlook-Express

sorry
men det mærkelige er at jeg netop kan se 50 andre adresser i den mail men
bare ikke min egen ..det var det jeg syntes var mærkelig ..og jeg har ikke
selv et bbc felt synlig men det er måske bare en indstilling i XP

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-06-06 18:47

GK wrote:
> men det mærkelige er at jeg netop kan se 50 andre adresser i
> den mail
> men bare ikke min egen ..det var det jeg syntes var mærkelig ..

OK - så har jeg ikke en forklaring.

> og jeg har ikke selv et bbc felt synlig men det er måske bare
> en indstilling
> i XP

Nej - det har ikke noget med XP at gøre - men det er en
indstilling i dit mailprogram, at den skal vise BCC feltet.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Holst

Dato : 09-06-06 19:02

Jan Vestergaard wrote:

> Nej - det har ikke noget med XP at gøre - men det er en
> indstilling i dit mailprogram, at den skal vise BCC feltet.

Normalt kan man nu ikke se BCC-feltet på de mails, som man selv har
modtaget, og det er vel en sådan mail, der er tale om her.

Men ja, på de mails, man selv sender, kan man sikkert slå til og fra, om
man vil se BCC-feltet.

Fra : Jens G

Dato : 09-06-06 19:02

On Fri, 9 Jun 2006 18:59:31 +0200, "GK" <GK@mail.tele.dk> wrote:

>og jeg har ikke
>selv et bbc felt synlig men det er måske bare en indstilling i XP

Som Jan skrev, har det intet med XP at gøre. Det er i dit mailprogram
tingene foregår.

Men,- jeg vil gætte på at din BCC kommer frem hvis du, når du vil
skrive en ny mail, istedet for at skrive adressen i adressefeltet
henter den fra adressebogen ved at trykke på den lille Til.. knap til
venstre for adresselinien.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-06-06 19:04

Den 09-06-06 18.59 skrev GK følgende:

> men det mærkelige er at jeg netop kan se 50 andre adresser i den mail men
> bare ikke min egen

Så har de 50 adresser stået i Til-feltet eller i Kopi til-feltet, mens
din adresse (og måske flere andre) har stået i BCC-feltet. Jeg tør ikke
sige, hvorfor afsenderen (som vel er en spammer eller en virusspreder?)
har valgt den løsning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Med Nvu kan du lave hjemmesider lige så nemt, som når du laver

Fra : Jens G

Dato : 09-06-06 19:08

On Fri, 09 Jun 2006 20:03:32 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>din adresse (og måske flere andre) har stået i BCC-feltet. Jeg tør ikke
>sige, hvorfor afsenderen (som vel er en spammer eller en virusspreder?)

Det er nok noget med at en server på vejen spærrer for meddelelser med
for mange modtagere i hvert felt. Måske er det magiske tal 50, og ved
så at fordele på Til, CC og BCC kan spammeren nå 150 ofre for hver
udsending.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-06-06 00:34

Jan Vestergaard skrev:

> Hvis du bruger BCC feltet til at afsende en mail, så vil
> modtageren ikke kunne se hverken afsender eller modtager.

Prøvede lige at sende én til mig selv og dér optrådte jeg da som afsender!?

Hans

Fra : GK

Dato : 11-06-06 15:55

> Prøvede lige at sende én til mig selv og dér optrådte jeg da som
afsender!?

> --
> Med venlig hilsen
> Hans

det har jeg også prøvet og der kunne jeg også se både hvem den var fra og
til i egenskaber og kilde selvom den var sendt i bbc feltet .. så jeg kan
ikke lige se det smarte i det

Fra : GK

Dato : 11-06-06 16:38

"GK" <GK@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til i egenskaber og kilde selvom den var sendt i bbc feltet .. så jeg kan

har også fået en ven til at sende en til mig med samme resultat ,, kunne god
nok ikke se ikke se hvem den var til da jeg lukkede mailen op .. men i
kilde og meddelse kunne jeg se det hele så fidusen kan jeg ikke se i den
metode

mvh gk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-06-06 20:52

Den 11-06-06 17.38 skrev GK følgende:

> [...]
> nok ikke se ikke se hvem den var til da jeg lukkede mailen op .. men i
> kilde og meddelse kunne jeg se det hele så fidusen kan jeg ikke se i den

Han har måske ikke gjort det korrekt. Jeg har netop sendt dig en mail
med skjult modtager og forfalsket afsender. Jeg har ikke gjort noget for
at skjule ip-adressen, men du burde ikke kunne se noget brugbart i til-
og fra-felterne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-06-06 21:02

Den 11-06-06 21.52 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Han har måske ikke gjort det korrekt.

Jeg ser lige en forklaring i Klaus Jørgensens indlæg. Og jeg kan se, at
TDC også indsætter adressen. Er det ikke noget nyt?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 11-06-06 16:31

GK wrote :
> hej hvordan er det lige det går til at man får en mail .. men jeg kan ikke
> finde nogen steder hvor min mail adresse står nogen steder i hverken til
> feltet eller egenskaber /kilde ???????

Når der overføres mail mellem to servere vha SMTP, udveksles der
information om afsender/modtager inden selve headeren (som er det der
vises under egenskaber/kilde).
De informationer der vises i headeren (To, Cc, Bcc osv.), er kun for at
dit mailprogram kan plukke informationer ud til visning i indkomne
mails.

Når jeg selv modtager mail, indsætter min egen udbyder (Tele2) en
ekstra linie i datafeltet som netop angiver hvilken modtageradresse der
er blevet brugt under de indledende øvelser. Denne vises som
"X-T2-Real-To:" efterfulgt af min mail-adresse.

/klaus

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-07-06 10:06

Klaus Jørgensen wrote:

> [...]
> De informationer der vises i headeren (To, Cc, Bcc osv.), er kun for at
> dit mailprogram kan plukke informationer ud til visning i indkomne mails.

Og disse "kosmetiske" headers er ikke nødvendige for at sende en mail
via SMTP, så derfor kan de også sagtens være tomme.

Lidt mere uddybende forklaring kan findes her
http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?rs=475&context=SSKTWP&context=SSKTMJ&uid=swg21181446

Og er du hysterisk nysgerrig nok er der mere info at hente her
http://www.ietf.org/rfc/rfc0821.txt