MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan ikke installerer windows xp pro
Fra : L A

Dato : 07-06-06 17:46

Jeg har fået mig en ny pc, og skulle så til at installerer win xp pro,
men efter den har læst diverse drivere ind, finder den ingen harddisk,
og jeg kan derfor ikke installerer noget.
Under boot up kan jeg se harddisken som er en ny 80 Gb satadisk
Er der nogen der kan fortælle mig hvad der går galt.
Mvh Lars

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-06 18:29

"L A" <lars-arvoe@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Under boot up kan jeg se harddisken som er en ny 80 Gb satadisk
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad der går galt.
Er harddisken Allokeret og formatiseret, kan du se den i Bios? du skal
sikkert ha' fat i en boot disk /CD og køre en gang fdisk.
--
venlig hilsen
Bjarne Christensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-06-06 19:43

"Bjarne Christensen" <Virker_Ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Er harddisken Allokeret og formatiseret, kan du se den i Bios? du skal
> sikkert ha' fat i en boot disk /CD og køre en gang fdisk.
> [...]
Nixen. Det er ikke nødvendigt ved win xp, idet den under installationen
giver mulighed for både at partitionere og formattere.
Problemet er nok nærmere som Jan Vestergaard beskriver, at der skal
installeres sata driver under installationen.
På drivercd.en til bundkortet plejer der at være et lille program, som kan
lave en diskette med den nødvendige driver på.
Nogen er lavet så smart, at man bare skal boote pc.en med drivercd.en i, så
stopper den selv op og fortæller, at man skal sætte en diskette i hvis man
vil have lavet en sata driver disk osv.
Under installationen af win xp skrive den meget tidligt i installation, at
man skal trykke F6, hvis man vil installere særlige drivere osv. Her skal
man så bruge disketten og i øvrigt følge vejledningen.

Kurt

Fra : Hans

Dato : 07-06-06 21:48

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> man skal trykke F6, hvis man vil installere særlige drivere osv. Her skal
> man så bruge disketten og i øvrigt følge vejledningen.

Med forlov, hvorfor er det smart at lave en diskette med driveren på, når
man har cd'en - og måske ikke engang et diskettedrev?

Fra : O. Skjold

Dato : 07-06-06 22:00

Hans skrev i news:44873c72$0$27535$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

<klip>

> Med forlov, hvorfor er det smart at lave en diskette med
> driveren på,
> når man har cd'en - og måske ikke engang et diskettedrev?

Det er det heller ikke men du skal nok spørge Microsoft hvorfor

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-06-06 19:06

L A wrote:
> [...]
> Under boot up kan jeg se harddisken som er en ny 80 Gb satadisk
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad der går galt.

Jeg har kun en kort periode kørt med Sata-diske - og der skulle
under installationen af XP installeres nogle Sata-drivere - på
et tidspunkt spørger den om der skal installeres drivere til Scsi
eller Sata - og så skulle den lige have en diskette med driverne.

Jeg ved ikke om det er normalt, men det er da et bud ?

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : L A

Dato : 07-06-06 19:27

> [...]
> skulle den lige have en diskette med driverne.
>
> Jeg ved ikke om det er normalt, men det er da et bud ?

Det hjalp, under opstarten installerede jeg sata drivere, og så hjalp det.
Mange tak for hjælpen
Mvh Lars

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 07-06-06 21:52

> [...]
> Under boot up kan jeg se harddisken som er en ny 80 Gb satadisk
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad der går galt.

Tjek opsætningen i BIOS.
Det er din primære harddisk, der er sat forkert.
Eller:
du skal trykke F6 under den første del af XP's installation og angive at du
har en driver til din SATA-kontroller..