/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
C: drev under "sikker fjernelse af hardwar~
Fra : Brian J. Nielsen


Dato : 07-06-06 16:46

Hey,

Jeg har lige installeret et nyt system for en bekendt, bestående af helt nyt
hardware. Det kører skidegodt, bortset fra en ting.. Den lille irriterende
"Sikker fjernelse af hardware" ikon, er hele tiden nede i højre hjørne. Og
hvad værre er.. Det eneste man kan fjerne er drev C:...?? Wtf..??

Det er en SATA-II hd på et Asus A8N-SLI Premium bundkort.. Hvordan kan jeg
få den væk? Og hvis nogen ellers kan forklare hvorfor den mener jeg skal
have mulighed for at fjerne en indbygget HD, er de meget velkomne..

Mvh. Brian



 
 
Flemming Nielsen (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Nielsen


Dato : 07-06-06 21:24

"Brian J. Nielsen" <noway@buddy.com> skrev i en meddelelse
news:4486f4a4$0$60782$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hey,
>
> Jeg har lige installeret et nyt system for en bekendt, bestående af helt
> nyt hardware. Det kører skidegodt, bortset fra en ting.. Den lille
> irriterende "Sikker fjernelse af hardware" ikon, er hele tiden nede i
> højre hjørne. Og hvad værre er.. Det eneste man kan fjerne er drev C:...??
> Wtf..??
>
> Det er en SATA-II hd på et Asus A8N-SLI Premium bundkort.. Hvordan kan jeg
> få den væk? Og hvis nogen ellers kan forklare hvorfor den mener jeg skal
> have mulighed for at fjerne en indbygget HD, er de meget velkomne..

Hvis du prøver at Google om problemet, vil du se at der er mange med samme
problem, undertegnede inklusiv. Der er tilsyneladende ingen løsning, så du
må lære at leve med det.

Flemming Nielsen



Brian J. Nielsen (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian J. Nielsen


Dato : 07-06-06 21:38

Hey Flemming,

> Der er tilsyneladende ingen løsning,
> så du må lære at leve med det.

Har selv haft Googlet lidt. Tilsyneladende har det noget at gøre med, at
SATA understøtter HotSwap.. Hvis man ikke gider se på ikonen, kan man vælge
"skjul altid" derinde hvor man vælger hvilke ikoner man vil se eller ikke
vil se..

Mvh. Brian



Flemming Nielsen (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Nielsen


Dato : 07-06-06 22:10

"Brian J. Nielsen" <noway@buddy.com> skrev i en meddelelse
news:44873948$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hey Flemming,
>
>> Der er tilsyneladende ingen løsning,
>> så du må lære at leve med det.
>
> Har selv haft Googlet lidt. Tilsyneladende har det noget at gøre med, at
> SATA understøtter HotSwap.. Hvis man ikke gider se på ikonen, kan man
> vælge "skjul altid" derinde hvor man vælger hvilke ikoner man vil se eller
> ikke vil se..

Yepper, det har jeg selv gjort, men så kommer der bare en rund knap i stedet
for ikonet, og så er man jo lige vidt. Det undrer mig, at der findes så
mange værktøjer der kan skjule/vise alle mulige mærkelige ting, men intet
der kan skjule "Sikker fjernelse af hardware" ikonet.

Flemming Nielsen



Y.P.2 (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Y.P.2


Dato : 07-06-06 23:01

> Yepper, det har jeg selv gjort, men så kommer der bare en rund knap i
stedet
> for ikonet, og så er man jo lige vidt. Det undrer mig, at der findes så
> mange værktøjer der kan skjule/vise alle mulige mærkelige ting, men intet
> der kan skjule "Sikker fjernelse af hardware" ikonet.
>
> Flemming Nielsen
>
>

Brug Linux, Tak!





Brian J. Nielsen (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian J. Nielsen


Dato : 08-06-06 09:32

> Brug Linux, Tak!

Flot kommentar.. Ja ja, vi skifter sgu da til Linux, fordi vi ikke gider
kigge på et ikon... Og undskyld jeg siger det, men.. Fjols!!

-Brian



Brian J. Nielsen (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian J. Nielsen


Dato : 08-06-06 09:34

> men intet der kan skjule "Sikker
> fjernelse af hardware" ikonet.

Registrerings databasen kan bruges til mange ting.. Mon ikke det er derinde
et sted? Bare en tanke..

-Brian



Hans (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 08-06-06 23:03

Brian J. Nielsen wrote:
>> men intet der kan skjule "Sikker
>> fjernelse af hardware" ikonet.
>
> Registrerings databasen kan bruges til mange ting.. Mon ikke det er
> derinde et sted? Bare en tanke..
>
Det vil da ikke være særlig smart. Hvad nu hvis du fik et eksternt
lagermedie, hvor sikker fjernelse netop skal bruges?

Lev med den runde knap. Den viser jo blot at der findes skjulte ikoner,
hvilket jeg f.eks. har en del af.

Hans



Flemming Nielsen (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Nielsen


Dato : 08-06-06 23:12

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
news:44889ea8$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> Brian J. Nielsen wrote:
>>> men intet der kan skjule "Sikker
>>> fjernelse af hardware" ikonet.
>>
>> Registrerings databasen kan bruges til mange ting.. Mon ikke det er
>> derinde et sted? Bare en tanke..
>>
> Det vil da ikke være særlig smart. Hvad nu hvis du fik et eksternt
> lagermedie, hvor sikker fjernelse netop skal bruges?

Så fjerner man det da bare.

Flemming Nielsen



Brian J. Nielsen (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian J. Nielsen


Dato : 09-06-06 09:16

> Så fjerner man det da bare.

Ja, hvad er forskellen på at "stoppe" enheden først, og så fjerne den -
eller bare at fjerne den, uden at stoppe den? For det er sgu irriterende,
når Windows ikke kan stoppe enheden. Så fjerner jeg den bare. Der er aldrig
sket noget.. Funny stuff.. :-/

-Brian



Rudi Stegen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 10-06-06 00:37

Hej Brian J. Nielsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Ja, hvad er forskellen på at "stoppe" enheden først, og så fjerne
> den - eller bare at fjerne den, uden at stoppe den?

Har du en harddisk i en USB-port, afhænger det hele af, om du har
aktiveret disk catching på den eller ej.

Har du ikke, behøver man ikke at bruge noget "Sikker fjernelse af
hardware". Har du aktiveret det, er det til gengæld en god ide at bruge
det, da man ellers risikerer at flå disken ud, inden alle data er
skrevet på den.

> Så fjerner jeg den bare. Der er aldrig sket noget..

Normalt sker der heller intet. Men prøv at smide en USB-harddisk i,
aktiver disk catching, kopier en masse filer over på den og ryk stikket
ud så snart, at de "tilsyneladende" skulle være kopieret over.

Så opdager du, der *kan* ske noget uheldigt

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408552
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste