MS Windows
briani 27239
Tastaturkombination under opstart.
Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 04-06-06 21:11

Kan man lave sådan at man under opstart får en tastaturkombination som
f.eks ctrl-alt-k til at ske.

Det er fordi jeg har en touchscreenpc, som ikke smider skærmopsætningen
helt ud i kanterne, så jeg skal have en sådan tastaturkombination, da
jeg jo ikke har et tastatur tilkoblet.

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 05-06-06 20:57

"apollo14 aka Kenneth Rugaard" skrev
> [...]
>
> Det er fordi jeg har en touchscreenpc, som ikke smider skærmopsætningen
> helt ud i kanterne, så jeg skal have en sådan tastaturkombination, da

Jeg bruger tweakui
http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp
som mulliggør automatisk login af en bruger på windows.

Faneblad LOGON:
&Log on automatically at system startup
&User name:
&Password:

Dette NT4 program bruger jeg både på windows2000 og windows xp.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Henning

Dato : 05-06-06 21:46

On Mon, 5 Jun 2006 21:57:08 +0200, "Thorkild Dalsgaard"
<tdalsgaard@invalid.com> wrote:

>"apollo14 aka Kenneth Rugaard" skrev

>Jeg bruger tweakui
>http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp
>som mulliggør automatisk login af en bruger på windows.

Det er ikke det der spørges til, men en kombination af ctrl - alt - k

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 06-06-06 18:04

"Henning" skrev
> Det er ikke det der spørges til, men en kombination af ctrl - alt - k

OK,
AutoIt kan gøre det i et startup kompileret script.
Se
http://www.autoitscript.com/
og eksempler på tastekombinationer:
http://www.autoitscript.com/autoit3/docs/appendix/SendKeys.htm

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 06-06-06 18:34

apollo14 aka Kenneth Rugaard wrote :
> Kan man lave sådan at man under opstart får en tastaturkombination som f.eks
> ctrl-alt-k til at ske.

Tag et kig på:
http://www.winguides.com/scripting/reference.php?id=149

Jeg er ingenlunde VBS-haj, men prøv at gemme følgende to linier i en
CtrlAltK.vbs som så eksekveres i Startup- eller Logon-script, eller
placeres i Start-gruppen - alt efter hvornår i opstarten det skal
eksekveres:

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.SendKeys "^%K"

/klaus