Paris Hilton's første Danske pladeanmeldel~
Fra : Per Hansen

Dato : 21-08-06 12:39

Så er den første Danske pladeanmeldelse af Paris Hilton's
album ude og det er Urban der står for den.
Jeg gengiver her ordret hvad de skriver om den i deres avis idag,
så kan du ikke li' at læse meget negative anmeldelser, så læs
ikke videre

Paris Hilton: Paris Hilton
Warner.
Bimbopop.
Det er næsten alt for forudsigeligt, men Paris Hiltons albumdebut
er opvisning i talentløshed og usexede bollestøn.
Den smækre millionarving er et af de mest søgte navne på Google og et
ikon for teenagepiger i desperat stræben efter anerkendelse. Derfor har
et skamløst pladeselskab stukket hende en mikrofon under næbbet og sat et
par producere til at skabe et tidstypisk lydspor af anonym urban soul.
Selv Rod Stewarts 70'er hit 'Do you think im sexy' har hun enda fået
lov til at stønne ihjel. Ufatteligt.
AKS
1 stjerne ud af 6

--
Per Hansen.

Fra : Holst

Dato : 21-08-06 12:49

Per Hansen wrote:

> Så er den første Danske pladeanmeldelse af Paris Hilton's
> album ude og det er Urban der står for den.

Berlingske Tidende havde nu også en anmeldelse af albummet i dag. De
giver den et tilsvarende antal stjerner.

Er du sikker på, det er Urban, du har læst. Indholdet i anmeldelsen
lyder nemlig til at være helt ned på niveau med Ekstra Bladet. Det er
længe siden jeg har læst Urban sidst, men måske er denne avis blevet
dårlige inden for de seneste par år.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 21-08-06 14:11

Holst wrote:

> [...]
> lyder nemlig til at være helt ned på niveau med Ekstra Bladet. Det er
> længe siden jeg har læst Urban sidst, men måske er denne avis blevet

Hæh, så er her måske lidt mere til at ryste dine fordomme:

EB gav albummet 3 stjerner og en forholdsvis pæn anmeldelse

Og så kunne jeg da godt tænke mig at spørge om en avis' kvalitet
afhænger af hvor gode anmeldelser den giver Paris Hilton?

Ole Thomsen

Fra : Holst

Dato : 21-08-06 14:22

Ole Thomsen wrote:

> [...]
>
> Og så kunne jeg da godt tænke mig at spørge om en avis' kvalitet
> afhænger af hvor gode anmeldelser den giver Paris Hilton?

Jeg taler om kvaliteten af anmeldelsen, ikke om hvorvidt anmeldelsen
finder albummet godt eller skidt.

Den citerede anmeldelse fra Urban virker barnlig og uprofessionel. Den
virker til mere være skrevet af en præpubertær teenageknægt med hang til
metalgenren, som partout vil skrive en dårlig anmeldelse af hendes
album. Indimellem er det bedre at tie, hvis der er noget, man ikke kan
lide. Det burde anmelderen i Urban efter min mening have gjort.

Læs anmeldelsen af Katrine Ring i Berlingske Tidende og du vil opdage en
anmeldelse af langt højere kvalitet, skønt den fortsat giver albummet én
sølle stjerne.

http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=779888/

Fra : Thomas

Dato : 22-08-06 21:51

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> EB gav albummet 3 stjerner og en forholdsvis pæn anmeldelse

Hvilket for mig bare beviser ENDNU engang at Thomas Treo og Henrik Q
er to anmeldere jeg aldrig nogensinde bliver enige med...

..T

Fra : Max

Dato : 22-08-06 22:00

Hej Thomas

> Hvilket for mig bare beviser ENDNU engang at Thomas Treo og Henrik Q
> er to anmeldere jeg aldrig nogensinde bliver enige med...

Sådan kan man jo også bruge anmeldere, dem man er uenige med
er ofte dem der hjælper en mest. Jeg har glemt navnet, men Hi-Fidelity
havde for mange år siden en anmelder som jeg holdt meget af, når
han skrev negativt om kunstneren, ja så gik jeg konsekvent ud og købte
pladen, sådan kom bl.a. Stevie Ray Vaughan ind i min pladesamling :)

Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-06 14:43

Holst wrote:

> [...]
>
> Læs anmeldelsen af Katrine Ring i Berlingske Tidende og du vil opdage en
> anmeldelse af langt højere kvalitet, skønt den fortsat giver albummet én

75 % af anmeldelsen er en forklaring om "ikonet" Paris Hilton.
--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Holst

Dato : 21-08-06 15:15

Christian B. Andresen wrote:

> 75 % af anmeldelsen er en forklaring om "ikonet" Paris Hilton.

Ja, og måske også lidt voldsomt, men det er jo netop denne forklaring,
der fortæller, hvorfor vi ser et album som det omtalte på markedet.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 21-08-06 15:30

"Holst" <newsjul06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og måske også lidt voldsomt, men det er jo netop denne forklaring, der
> fortæller, hvorfor vi ser et album som det omtalte på markedet.

Ja, men det forsvarer jo ikke, at talentløse folk som hende bør have
muligheden for at udgive bræk i kassette.

Så hælder jeg mere til Urban. Ret skal være ret, men lort skal nu også
engang i toilettet.

Fra : schlafen

Dato : 21-08-06 15:40

sjovt hvordan B.T.s anmelder er meget mere positiv...

http://www.bt.dk/underholdning/anmeldelser/artikel:aid=462586/

Fra : Per Hansen

Dato : 21-08-06 19:33

Sren Kjeldsen wrote this

> [...]
> muligheden for at udgive bræk i kassette.
>
> Så hælder jeg mere til Urban. Ret skal være ret, men lort skal nu også

Urban's anmeldere er hårde, men det er så fordi de siger tingene lige
ud uden at tage de hvide fløjelshandsker på.
Selv de gængse ungdomsmagaziner som eks Chili og Tjeck siger også
tingene lige ud i deres anmeldelser.
Men det er også helt fint for mig, så slipper man for en lang smøre
der alligevel dækker over eks ordende: Lorte plade, spild af penge.

--
Per Hansen.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-08-06 15:55

> 1 stjerne ud af 6

Første single er udmærket. Som popnummer betragtet. Jeg har da grebet mig
selv i at nynne med.

Mark

Fra : Bruno

Dato : 21-08-06 16:03

Mark Thomas Gazel wrote:

> Første single er udmærket. Som popnummer betragtet. Jeg har da grebet mig
> selv i at nynne med.

Enig.

Det overrasker mig ikke der er nogle meget dårlige anmelderse, det er
helt sikkert ikke god tone blandt "seriøse" musik elskere at sige noget
godt om hendes album. Resumet af anmeldelsen i Urban fortæller meget
godt, at det ligesåmeget er afstandstagen til Paris som det er en
almendelse.

Lidt spøjs at noget så mainstream som en der er kendt for at være kendt
får samme behandling som punk og meget andet har fået gennem tiden.

Mvh

Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-06 06:24

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> [...]
>
> Lidt spøjs at noget så mainstream som en der er kendt for at være kendt
> får samme behandling som punk og meget andet har fået gennem tiden.

I kan jo se hvad allmusic siger:

<http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:fex8b5c4csqs>

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-08-06 09:58

Thomas von Hassel wrote:

> I kan jo se hvad allmusic siger:
>
> <http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:fex8b5c4csqs>

4,5 * vildt nok.

Men tak for linket, det er da en god side.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk