Netforbindelse Medion MD8800
Fra : tubs

Dato : 20-08-06 10:02

Har lige overtaget sådan en sag. Tidligere ejer kørte med trådløst netværk,
men så fine sager har jeg ikke, så den blev proppet i en alm. hub. Det
virker bare ikke, i modsætning til de to andre på hubben.
Har forsøgt lidt af hvert, men udover at tiden går sker der ikke rigtigt
noget.
Når jeg kigger egenskaber for de andre Pc'er, kan jeg se tjenesten:
QoS-pakkeplanlægning - den er ikke med hos Medion, hvis det har nogen
betydning.
Samtidig er IP-adressefelterne grå under egenskaber for TCP/IP.
Har hentet nyeste drivere.
Medion kører XP home, andre XP Pro, alle med SP2.

Hjælp venligst en fortvivlet, nærmende sig desperation, sjæl på nettet med
nyerhvervelsen.

På forhånd tak

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-08-06 12:18

tubs skrev:

> Når jeg kigger egenskaber for de andre Pc'er, kan jeg se tjenesten:
> QoS-pakkeplanlægning - den er ikke med hos Medion, hvis det har nogen
> betydning.

Det er ligegyldigt.

> Samtidig er IP-adressefelterne grå under egenskaber for TCP/IP.

Er der prik ved "Hent automatisk IP-adresse"? Hvis der er, skal
boksene være grå.

Men vi mangler oplysninger om dit netværk og din
internetforbindelse. Hvilket lokalnetværk har du/vil du have? Er
det virkelig en hub du bruger? (Undskyld hvis du ved hvad du har
med at gøre).

Hvilken udbyder har du, og hvilken aftale - dynamisk IP, fast IP,
flere IP-adresser osv.

> Medion kører XP home, andre XP Pro, alle med SP2.

Det er nul problem.

--
Bertel

Fra : tubs

Dato : 20-08-06 23:16

Ja, med den "nye" har jeg 3 koblet til samme hub, som er koblet til den
eneste port der er på ruteren, som leverer internettet via
fællesantenneforeningen.
Alle tre står ens i netværksindstillingerne, såvidt jeg kan se. Eneste
untagelser er den manglende Qos-pakkeplanlægning på den nye - den var med i
installationen på de to andre.

Udbyderen er altså en antenneforening, og der tildeles dynamiske adresser.
Der har været andre Pc'er koblet på hubben, og aldrig et eneste problem med
at komme igennem.

Det er et on-board lan, og jeg har prøvet med kablerne der virker sammen med
de to andre maskiner.

Det kan selvfølgelig være on-board forbindelsen der er defekt, men det ville
en ærlig sælger vel have fortalt ....... selvom han fortrinsvis brugte den
trådløse forbindelse.

Kan det have noget med Win- installationen, eller rækkefølgen af driver
installationen at gøre?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-08-06 23:58

tubs skrev:

> Udbyderen er altså en antenneforening, og der tildeles dynamiske adresser.
> Der har været andre Pc'er koblet på hubben, og aldrig et eneste problem med
> at komme igennem.

Får hver pc sit IP-nummer fra udbyderen? Har du nok IP-numre til
rådighed?

> Det er et on-board lan, og jeg har prøvet med kablerne der
> virker sammen med de to andre maskiner.

Det er ikke til at se en fejl ud fra din beskrivelse.

Du kan evt. tjekke om to af kortene skulle have samme MAC-adresse
selv om det ikke burde give den helt store ballade.

> Kan det have noget med Win- installationen, eller rækkefølgen
> af driver installationen at gøre?

Jeg har ikke brugt hub, men router. Via sådan en har jeg haft
henholdsvis Win98 og XP pro samt XP pro og XP home forbundet i
LAN uden problemer. I XP har jeg ikke installeret eksterne
drivere.

Og jeg slagter Qos som noget af det første på en frisk
installation.

--
Bertel

Fra : tubs

Dato : 20-08-06 23:17

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-08-06 13:57

tubs <tubsFJERN@tuknet.dk> wrote:

<snip>

> Kan det have noget med Win- installationen, eller rækkefølgen af driver
> installationen at gøre?

Det kan det godt. Fjern og geninstallerer driveren. Se osse om den
trådløse kan slåes fra.