Hus med glasvorter
Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-06 21:25

news:81KCg.67228$jt6.22190@fe50.usenetserver.com...
> Byggetilladelse til "glasvorter på hus".
>
> Småbygningsreglementet muliggjorde trivselsskande havehuse af mange
> slags, og ved nogle måneders leg med de ny plexiglas, "lexan" er jeg
> kommet på sporet af en billig nedbringelse af boligmangel, idet
> mange huse har karnapper og vinduer, hvorfra der kan etableres
> udgang til lexanvorter på ti-tyve m3 og disse kan være vidunderlige
> opholdsrum for et eller få mennesker, med masser af lys, solbadning
> og ingen træk og kulde.

Min fantasi går i retning af et samlesæt som kinesere eller andre
kunne masseproducere billigt og som er et cylindrisk drivhus som
hurtigt udfoldes og fæstes på villa eller høj lejlighed og som øger
boligareal -
- og solbadning gør brun via lexan-plast, mere end via glasdrivhus.

Kommunen bør kunne se opfinderperspektiver og tillade denne ufarlige
leg i 1 salshøjde. Hvad kan tale imod.?
I ly af den gennemsigtige glasklare folie kan også placeres budskaber
der kan læses fra gaden, fx om vinteren hvor det er for koldt at
opholde sig i det ny dårligt isolerede boligrum, og med halogenlampe
på fluorescerende transparent vil det tiltrække opmærksomhed.

Vestlig statsmagt vil nok være træg med at tillade nem øgning af
boligareal, når det ikke er et Ritt-valgløfte.
Der er meget udviklingsarbejde og mit fugleredeprojekt vil kun berøre
en smule - og forbydes måske snart.
Men hvis man får lov til og har held med en start, kan det siden
inspirere andre. Vil nogen være med.? Ring 35861000