Kinesiske kugler
Fra : Morten

Dato : 11-08-06 17:42

Hej

Ja, nogen større videnskab er det vel egentlig ikke, men er der nogen der
ved hvad der er inden i de der kinesiske kugler, typisk ca. på størrelse med
en golfbold, der dinger og donger når man bevæger dem?

Et billede af indmaden ville være alle tiders

Mvh
Morten

Fra : Basil

Dato : 11-08-06 19:16

Morten:
> [...]
> golfbold, der dinger og donger når man bevæger dem?
>
> Et billede af indmaden ville være alle tiders

De kaldes bla. Bao-ding kugler.
Indmaden ved jeg intet om.
Kai

Fra : Basil

Dato : 11-08-06 21:15

Morten skrev den 11-08-2006:
> [...]
> golfbold, der dinger og donger når man bevæger dem?
>
> Et billede af indmaden ville være alle tiders

Det her var det nærmeste jeg kunne komme.
http://www.all-about-feng-shui.co.uk/iron-health-balls.html

" The balls are made of solid cast iron with beautiful artwork. The
balls are actually hollow, with iron bit inside. This creates a
soothing yet solid chime. You will notice that one of the balls has a
higher pitch. This is important to tell the difference between a real
Boading Ball from an imitation."

Kai

Fra : Morten

Dato : 13-08-06 11:13

> [...]
> solid chime. You will notice that one of the balls has a higher pitch.
> This is important to tell the difference between a real Boading Ball from

OK Takker!

Ville nu alligevel blive meget glad for et billede :)

Mvh
Morten

Fra : Max

Dato : 13-08-06 11:30

Hej Morten

> Ville nu alligevel blive meget glad for et billede :)

Køb et sæt og sav dem over :)

Mvh Max

Fra : Morten

Dato : 13-08-06 14:13

Hej Max

> Køb et sæt og sav dem over :)

Har et sæt, de fås billigt i Tiger for øjeblikket. Men det var for at undgå
at smide 20 kr. ud af vinduet hvis nogen allerede har løst mysteriet

Mvh
Morten

Fra : Max

Dato : 14-08-06 07:43

Hej Morten

> undgå at smide 20 kr. ud af vinduet hvis nogen allerede har løst
> mysteriet

Så er du ikke født nysgerrig og med ønske om at gøre egne erfaringer :)

Mvh Max