statistik - korrelationsanalyse
Fra : devantier@gmail.com

Dato : 31-07-06 15:52

Hej, NG.

Jeg skal lave en korrelationsmatix mellem 3 aktier. Mit problem er, at
jeg ikke har samme antal observationer for alle 3 aktier - og har ikke
mulighed for at frembringe flere.

Antal observationer:

aktie:
a:254
b:165
c:55

Hvordan bærer jeg mig mest korrekt ad med at opskrive datamængden for
b og c - eller nedskrive datamængden for a?

vh
Devantier

Fra : TA

Dato : 02-08-06 16:57

<devantier@gmail.com> wrote in message

[...]

------

Korrelation er jo et mål for ligheden mellem to data-sæt og det giver ikke
mening at relatere måleværdier i eet data-sæt med ikke-eksisterende
måleværdier i et andet data-sæt.

Selvom du opskriver et data-sæt ved at tilføje nye måleværdier (konstrueret
efter een eller anden metode) får du ikke mere information. Derfor er det
(svjks) kun korrekt at smide de overskydende værdier væk i de store
data-sæt.

--
TA