PHP tutorial på dansk?
Fra : Anders Jensen

Dato : 19-06-01 17:12

Hej

Jeg vil gerne lære at kode PHP, så jeg ville lige vide om der er nogen der
har/kender til en god dansk tutorial, som på et forståeligt sprog forklarer
alt, fra let til avanceret (gerne med eksempler). Jeg har længe kodet ASP,
men nu er jeg ved at være godt træt af det, og har hørt at PHP er meget
bedre. Jeg vil meget gerne hvis i sender svar og links til min e-mail
jensenbg@worldonline.dk, da jeg sjældent kigger i nyhedsgrupper.

På forhånd tak!
/Anders

Fra : Jonas Delfs

Dato : 19-06-01 17:23

"Anders Jensen" <jensenbg@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
forklarer
> alt, fra let til avanceret (gerne med eksempler).

Hvis du skal have et opslagsværk med alt fra enkelt til avanceret, skal du
nok have fat i en bog.
Ellers:
http://delfs.dk - ingen begynder guide, men en del "howto's" (skamløs
reklame ;)
http://razor.dk - begynder-guide
http://mbn.dk - begynder-guide og andet godt
http://webcafe.dk - masse blandede artikler
Derudover er der jo den originale: http://php.net/tut.php
.... og når du kommer lidt længere hen i forløbet: http://phpbuilder.com

> Jeg har længe kodet ASP,
> men nu er jeg ved at være godt træt af det, og har hørt at PHP er meget
> bedre.

Korrekt ;)

> Jeg vil meget gerne hvis i sender svar og links til min e-mail
> jensenbg@worldonline.dk, da jeg sjældent kigger i nyhedsgrupper.

Du kunne jo gøre en undtagelse nu du har stillet et spørgsmål.

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" -Christian Jørgensen