Toiletrulle-karnappen.
Fra : Bo Warming

Dato : 21-07-06 21:02

Toiletrulle-karnappen.

Jeg er ret stolt af den udestue i 2 sals højde, som jeg har opført med
tre ny lejeres hjælp og design-medvirken, og som jeg håber kommunen
ikke forlanger fjernet, når de kommer og går den nærmere efter i
sømmene om fire dage. Undskyldningen for at bygge uden tilladelse, er
at sådan gør fugle med reder, og der er opstået behov for hurtigt at
smække gennemsigtig plastbeskyttelse af 12 karnapvinduer ned når
stenkastangreb fra bøller.

Jeg tror at konceptet til normale forhold kunne blive en sællert, så
man på ethvert hus ku hænge en altan-stue på et vindue og udvide
boligareal med en stue, ligesom man med metalbeslag hænger en
toiletrulle på badeværelsesvæggen.

I mit tilfælde har villaen to karnapper der titter frem i det 45grader
skrå sydvendte skiftertag i 1 salshøjde.

Forbindende dem er lagt lægter langs huset og på disse nogle
krydsfinerplader, 1½gange2½ meter så et terassegulv er opstået i 2
salshøjde.

Man kan komme op at sole sig her via stige fra haven eller ud af
hems-vindue i 2 salshøjde(og er der tegn på godkendelse, vil vindue
blive udvidet til dør med vinkelsliber snart)

Som tag og væg er spændt gennemsigtige lexanplader der med
barduner(kabelstrips) er fæstet i alle retninger og nok vil kunne
modstå storme efter lidt yderligere forstærkning. Bambuskæppe på 4
metet stiver det kun 1-2 mm tykke plast af.

Når det bliver koldt vil jeg gøre rummet nogenlunde hermetisk tæt ved
at oppuste en stor luftmadras jeg har i hver ende.

Jeg tænker mig at kinesere kunne udvikle en gennemsigtig plastikrulle
a la det yderste lag af en ny toiletrulle og med stærke barduner til
beslag i mur og tag kan den fra kran hurtig hægtes på ethvert hus,
hvor der er vindue, hvorigennem man kan gå ud i det ny lyse rum.

Nederst i cylinderen lægges et stabilt vandret gulv og øveste og ydre
del af den gennemsigtige plastcylinder skal være skydelågsagtig så man
i hedebølge kan gøre husets ny rum til en åben altan.

Hvem kan ikke bruge et ekstra rum? Når en ny hylde sættes op i hjemmet
er den snart fuld og kan ikke undværes. Et rum, der er stærkt
plexiglas og er lyst og vinterhaveagtig, vil være dyrt at opvarme men
skønt at opholde sig i, når solen skinner om vinter, forår og
efterår - og om sommeren hvis man ikke har have.

"Hvad indad tabes skal udad vindes" sagde Enrico Dalgas i 1864 - og
når vi får børn og kærester taber vi plads og lebensraum-behov vokser

Du ser ting, og du siger: "Hvorfor?" Men jeg drømmer ting, som aldrig
fandtes og jeg siger: "Hvorfor ikke?" George Bernard Shaw (som var
for travl til kildeangivelser: ""Some see things that are and ask
themselves, why? I dream things that have never been and ask myself,
why not?" - Aeschylus ")

Bo Warming, cand.scient. Bjelkes Alle 46, 2200 N, 35861000

Fra : Ole

Dato : 21-07-06 22:10

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in news:snawg.8176$z_2.2169
@fe81.usenetserver.com:

> [...]
> why not?" - Aeschylus ")
>

> Bo Warming, cand.scient. Bjelkes Alle 46, 2200 N, 35861000

HALLELULIA

Fra : Bo Warming

Dato : 22-07-06 03:38

"Ole" <ole@ole.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in news:snawg.8176$z_2.2169
> @fe81.usenetserver.com:

> HALLELULIA

Kirkegårds-sexisme og satanisme.

Da mine lokalavislæserbreve i firserne fik VS-borgmester til at gøre
Assistents-kirkegård til folkepark var eet argument, at der var meget
hærværk, for uden gennemkørende cyklisme var bøllerne ugenerte ,
uovervågede.

Nu soler barbrystede skønheder sig og tyrkiske kærestepar hygger sig
om en vandpibe og alt er idyl - og det gælder ikke landets øvrige og
mere affolkede og øde kirkegårde.

Børn udforsker nabolag og udfører hærværk og dyrplageri for at afprøve
deres evne til at bryde grænser og forbud, og sådant ligger nok også
bag korsfæstelse af katte på kirkedør eller vælten af gravsten.

Staten bør prioritere forebyggelse af personvold og opfordre
familiegravsteds-ejere til at bruge solide kompakte granitsten og ikke
skrøbelige sandstens-kors - ligesom politiet til mig siger "byg foran
ruderne udestue af hærdet plexiglas - vi kan ikke beskytte mod
natligt hærværk".

Går du med høj hat, gør du dig til mål for sneboldskastere.

Overfaldes bøsser på trækkerdrengejagt i mørke parker, må se finde
sammen på sikrere og lysere steder. Ingen har krav på politi overalt
og velfærdssamfundet er og bliver en jungle, hvor den stærkestes ret
ofte gælder, og man kan ikke moralisere eller kontrolfreake sig ud af
virkeligheden.

Bo Warming, cand.scient. Bjelkes Alle 46, 2200 N, 35861000

Fra : alexbo

Dato : 23-07-06 09:18

"Ole" skrev

> HALLELULIA

Jeps,
der er en del der ikke vil læse BW´s indlæg og derfor sorterer ham fra, og
jeg synes som dig at det er synd de går glip af dem.
Men heldigvis kan man bare citere hele smøren så popper det alligevel op hos
de vantro.

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael

Dato : 23-07-06 09:38

alexbo skrev:

> [...]
>jeg synes som dig at det er synd de går glip af dem.
>Men heldigvis kan man bare citere hele smøren så popper det alligevel op hos

Dem putter man så også straks ned i sit killfilter, hvis de nu skulle
formaste sig til at gøre det samme igen

--
LMBC
Jeg udtaler mig ikke på vegne af den norske stat