Kremering af lig
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 12-07-06 14:17

Hvor lang tid tager det at kremere et lig i en moderne kremeringsovn? Ve
dhvor høj temperatur foregår kremeringen?

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : F.Hansen

Dato : 12-07-06 15:42

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor lang tid tager det at kremere et lig i en moderne kremeringsovn? Ve
> dhvor høj temperatur foregår kremeringen?

Omkring 1.5 time i selve ovnen og det samme i efterforbrændingskamret, det
svinger selvfølgelig
alt efter størrelse. I en nyrenoveret ovn.

Temperaturen ligger omkring 800-900 grader og svinger op til 1100.

Finn

Fra : N. Foldager

Dato : 13-07-06 11:39

Finn Hansen:

> [...]
> svinger selvfølgelig
> alt efter størrelse. I en nyrenoveret ovn.
>
> Temperaturen ligger omkring 800-900 grader og svinger op til 1100.

Hvordan kan det være, at det tager op til uger, før familien får
udleveret asken?

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : F.Hansen

Dato : 13-07-06 16:09

"N. Foldager" <nfoldager-takethisaway@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Finn Hansen:
>
> Hvordan kan det være, at det tager op til uger, før familien får
> udleveret asken?

Jeg mener at afdøde skal brændes senest en uge efter højtidligheden. Og så
kan det være at bedemanden måske smøler lidt.

Skal asken spredes på havet kan der være noget med en tilladelse.

Mvh Finn

Fra : Max

Dato : 13-07-06 19:53

Hej Finn

> Jeg mener at afdøde skal brændes senest en uge efter højtidligheden.
> Og så kan det være at bedemanden måske smøler lidt.

Jeg har været med til at sætte urnen ned 24 timer efter højtidligheden,
så det må være smøl gennem systemet der kan få det til at tage
længere tid.

> Skal asken spredes på havet kan der være noget med en tilladelse.

Ja, så skal der søges tilladelse hos kirkeministeriet og den er let at få
og man behøver ikke at være død for at få den.

Mvh Max

Fra : F.Hansen

Dato : 14-07-06 03:47

> Hej Finn

> Jeg har været med til at sætte urnen ned 24 timer efter højtidligheden,
> så det må være smøl gennem systemet der kan få det til at tage
> længere tid.

Der er noget der hedder straks-brænding hvor kisten bliver sat i ovnen
direkte
fra rustvognen når den ankommer til krematoriet. Men det sker ikke ret tit,
det koster sikkert
også et tillæg. Man kan jo heller ikke brænde alle kister straks de
ankommer.

Mvh Finn

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-07-06 10:43

Den 14.07.2006 kl. 04:46 skrev F.Hansen <jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk>:

> [...]
> tit,
> det koster sikkert
> også et tillæg. Man kan jo heller ikke brænde alle kister straks de

Det er også muligt at have "afslutningsceremonien" i et krematorium, hvor
højdepunktet er når gulvet åbner sig og kisten opsluges af flammerne. Det
skulle være ret stemningsfuldt, især for dem der ikke er forberedt.

Hvad de gør ved guldplumberne får vi aldrig klar besked om.

Mvh
Martin

Fra : F.Hansen

Dato : 14-07-06 11:23

news.tcoalld5iz7q9u@quercus.opasia.dk...
> Det er også muligt at have "afslutningsceremonien" i et krematorium, hvor
> højdepunktet er når gulvet åbner sig og kisten opsluges af flammerne. Det
> skulle være ret stemningsfuldt, især for dem der ikke er forberedt.

Det kunne være sjovt

> Hvad de gør ved guldplumberne får vi aldrig klar besked om.

Man finder ikke noget guld efter kremering, så det er ingen guldgrube på den
måde.

Mvh Finn

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-07-06 12:09

Den 14.07.2006 kl. 12:23 skrev F.Hansen <jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk>:

> Man finder ikke noget guld efter kremering, så det er ingen guldgrube på
> den måde.

Det er jo det jeg siger

"Not all that remains is bone. There will be melted metal lumps from
jewellery, casket furniture, and dental fillings, and surgical implants
such as hip replacements. After grinding these are sieved out and later
interred in common, consecrated ground in a remote area of the cemetery"

Mvh
Martin

Fra : Max

Dato : 14-07-06 12:12

Hej Finn

> Man finder ikke noget guld efter kremering, så det er ingen guldgrube
> på den måde.

Nej, guldet fordamper vel næsten ved den temperatur ?

Mvh Max

Fra : Jesper

Dato : 15-07-06 17:48

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Finn

> Nej, guldet fordamper vel næsten ved den temperatur ?
>
> Mvh Max

Guld smelter ved 1064°C og fordamper ved 2856°C, så det kan ikke
forsvinde på den konto.
--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-07-06 16:44

"F.Hansen" <jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk> skrev
> Man finder ikke noget guld efter kremering, så det er ingen guldgrube på
den
> måde.

Ikke sålænge bedemanden har en skævbider i lommen....

Men fordampe, nej. Hvad med Kviksølv, det fordamper vel, jeg har hørt det
skulle være et tys-tys miljøproblem af ganske alvorlig karakter? Ligespom al
den fenol der kommer fra de asfalterede veje.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : N. Foldager

Dato : 14-07-06 22:04

F.Hansen:

> Man kan jo heller ikke brænde alle kister straks de
> ankommer.

Hvorfor ikke?

Niels

Fra : F.Hansen

Dato : 15-07-06 04:41

> F.Hansen:

> Hvorfor ikke?

Fordi et krematorie dækker et vist område og har x antal ovne, man har ikke
ekstra ovne
til når det brænder på.

Desuden kommer der kister om aftenen og i weekenden og det er ikke alle
krematorier som kører i døgndrift.

Man starter heller ikke ovnen op mandag fordi der står 2 kister, man venter
til man kan brænde en hel dag.

Mvh Finn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-07-06 09:16

"F.Hansen" <jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk> skrev
> Fordi et krematorie dækker et vist område og har x antal ovne, man har
> [...]

Brænder på? Sjovt nok har de allermest travlt når der er en død
periode.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : F.Hansen

Dato : 15-07-06 09:18

> "F.Hansen" <jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk> skrev
> ikke
>
> Brænder på? Sjovt nok har de allermest travlt når der er en død
> periode.

Ja men vi er lig-glade.

Mvh Finn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-07-06 09:31

"F.Hansen" <jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk> skrev> >

> Ja men vi er lig-glade.

Det var en min fætter 'fyrede af'. Han er leder på en stor kirkegård,
han har 800 mand under sig.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bo Warming

Dato : 16-07-06 09:29

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> at få
> og man behøver ikke at være død for at få den.

Men min kone kan ikke få lov at blive begravet sammen med sine katte i
min have - staten er et skadedyr

Selv hvis servitut tinglyse og over 7 alens dybde bevidnes, så kræves
større grundareal end vi har.

Som om naboens graven have kunne give ham makabre knoglefund!

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 10-08-06 13:27

N. Foldager skrev:

> Hvordan kan det være, at det tager op til uger, før familien får
> udleveret asken?
>
> Venlig hilsen
>
> Niels Foldager

Hej Niels

Da min morfar blev kremeret gik der 3 uger til vi fik asken. Vi fik at
vide, at det var fordi man "samler sammen" og kun kremerer et par gange
om måneden. Når ovnen først er varm kan man nemt have den kørende i
dagevis... men skal den startes op hver dag til få brændinger bliver det
for dyrt.

Hilsen Jesper

Fra : Bo Warming

Dato : 16-07-06 09:35

"F.Hansen" <jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk> wrote in message

> [...]
> svinger selvfølgelig
> alt efter størrelse. I en nyrenoveret ovn.
>
> Temperaturen ligger omkring 800-900 grader og svinger op til 1100.

Hvis efterforbrænding er så tidsrøvende, burde man tilføre ilt fra
trykflaske

Og hvis frysetørring skete kunne samme volumen-nedsætttelse opnåes og
resmedicinere kunne stadig afsløre mord senere og begravelse kunne ske
i (stor) urne - og sådant frysekrematorie kræver ikke bygning af høj
skorsten - det kan ligge i ligkælder og energiforbrug er brøkdel af
pris, uanset

Administration er idag altid vigtigste "salgsomkostning".

Pga retsmedicinsk behov burde måske frysetørring kræves af statsmagten
for alle andre end hinduer med ildfetichisme.

Fra : Jesper

Dato : 15-07-06 17:43

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Hvor lang tid tager det at kremere et lig i en moderne kremeringsovn? Ve
> dhvor høj temperatur foregår kremeringen?

Temperaturen er fra starten omkring 800-900°C men stiger under
kremeringen til ca. 1200°C og selve kremeringen tager 3-5 timer.

Efter kremeringen vil der, udover aske, være en del knoglestykker fra
kroppens store knogler som bliver malet i en knoglekværn.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-07-06 05:24

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> Hvor lang tid tager det at kremere et lig i en moderne
> kremeringsovn? Ve
> dhvor høj temperatur foregår kremeringen?

kNAP tusind grader og et par timer , OG
det var Siemens der ca 1880 gjorde kremering med kulgas rentabel, så
det blev og er moderne og rentabelt, dog ikke på mode i Tyskland,
fordi man grundløst skammer sig over at have nedbragt infektioner i
kz-lejre ved at kremere lig.

Hvis temperatur er for lav eller tid for kort vil knogler forkulle og
ikke let kunne kværnes til aske -

6 mio tallet er alt for stort at dømme efter tilgængelig
kremeringskapacitet