Gylle-vision
Fra : Bo Warming

Dato : 11-07-06 02:51

Gylle-vision

Da jeg i halvfemserne underviste på Vesterbro-studenterkurser havde
jeg kort vej til Fisketorvet, hvor man dengang kunne købe fisk
billigt, og jeg eksperimenterede med tørring og rygning af høstsild og
hornfisk i min have og fik sjove erfaringer med hvornår der kommer
maddiker i sild, der er for lidt saltet, og hvor ufarligt det er at
spise disse fluelarver, som dog forringer smag drastisk, hvis ikke
stærke krydderier er tilsat. Fare er nul.

Ulande, som jeg netop havde arbejdet i, har i stil med vor vingæring
og osteproduktion fundet gode nyttiggørelser af pikant , styret
madfordærvelse, og jeg jagtede den slags, uden det store held, men
maddikedyrkningen i min have ledte mig ind på lorte-forsøg, hvor jeg
uden held søgte tørring , og erfarede at hollandske svineavlere er
kloge, når de undgår at lade lort og pis blive blandet til gylle, for
lugtgener er langt mindre, når de to stinkende svineekskrementer
gemmes hver for sig.

Min læggen lort i store agurkeglas, hvis metallåg ikke altid var helt
tæt skruet i, førte til at glassene blev madddikefulde og jeg erfarede
at maddikerne æder det, der har grim lugt og hurtigere omdanner lort
til lugtfrit pulver, end hvad sker i dybe septiktanke.

Når så man læser om de idag avancerede tunnelborende elekroniske
mulvarpe i metro-udgravning og disses automatik, så er der nærliggende
med følgende science-fiction vision:

Hvis svinesiloen under sit fundament får boret et virvar af gange
hvori svins lort og pis flyder og oplagres ikke-lugtende og drevet
frem af slangepumper, kunne passende høj temperatur til hurtig
maddikevækst skabes i nogle rør, mens andre har kold jordtemperatur og
blot er lagring.

I nogle rør kan ventilationsstrømme af luft fjerne væske.

Forsøg med biogas-energiudvikling fra gylle er ikke i noget land
blevet rigtigt rentable, så jeg tror, at den megen energi fra
unedbrudt mad i gyllen, bør bruges til at give de nedbrydende maddiker
god arbejdstemperatur, og at der så hurtigt kan dannes lortepulver,
der kan blandes i urin uden at grim lugt dannes og koncentreret
naturgødning kan køres til marker med langt mindre energispild end
idag - mindre transport af vand-masse.

Desværre har jeg ikke kunne skabe interesse om denne nytænkning hos
Foulum og andre forsøgscentrer, men man kan jo håbe, at nogen læser
usenet og at ideerne ikke er spildt, hvis nogen kan gøres rentable.

Også vedr mennesker kunne dyrt VVS og kloakerings energispild måske
opnås, bl.a. hvor der er særlige problemer med sådant, fx på
klippegrund.

Slangeføring og styrende elektronik er jo billig idag og kan let gøres
totalt lugttæt.

Fra : Ole

Dato : 13-07-06 03:26

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in news:5uDsg.122791$Wa1.31734
@fe66.usenetserver.com:

> [...]
> klippegrund.
>

> Slangeføring og styrende elektronik er jo billig idag og kan let gøres

HALLELUIA!!!!!!!!

Fra : Ole

Dato : 13-07-06 03:37

You may be right, you may be wrong,
but anyway just keep along.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-07-06 09:13

"Ole" <ole@ole.dk> wrote in message
> You may be right, you may be wrong,
> but anyway just keep along.

Tak for disse rosende ord, jo, jeg eksperimenterer og skriver videre
og hvis nogen kan påpåge hvor jeg "may be wrong" er jeg altid
taknemlig og debat og ng beriges.

Jeg får tilsendt Coloplasts (hjælpemiddeel-salgsfremmende )
patientdebat, selvom jeg ikke har reelt inkontinensproblem, selv, kun
alm sund dovenskab og nysgerrighed mht at flytte grænser og provokere
konstruktivt.

Fornylig skrev en rygmarvsbrok-pige om sit sexliv og
stomi-hjælpemidler der lækkede midt i akten og den tolerante fyr, der
ikke var fordømmende man sagde "det er et problem vi må løse
sammen".(og hun erklærede sig i firmaavisen glad for, at hun havde
mødt den vidunderlie kæreste så sent i sit liv, hvad jeg ikke helt
forstår)

Er de (mange, udbredte, hysteriske/usaglige, dømmesyge, farisæiske ,
fobiske ) psykologiske *tabuer*, der smadrer livet for titusinder af
danske inkontinens-ramte og endnu flere gamle og børn m.m. ikke ET
PROBLEM VI ALLE BØR LØSE SAMMEN,
og når jeg som Sct Georg går i flæsket på tabu-dragen og taler frit,
bonde-logisk og direkte om de naturlige emner, så er det een vej frem,
ikke ??

Hvis blot folk forstod, at ingen epidemi i DK i de sidste hundrede år
er blevet bidraget til af et afslappet forhold til urenlighed med lort
og pis , ville meget være vundet. Pis er sterilt og skaber ALDRIG
smitte - heller ikke vedr urinvejsinfektioner, omend pis ved disse kan
være bakteriesubstrat og renlighed med katetere kan da være vigtig for
patienten selv, hvilket min ingeniør-far skrev artikel om, i et
læge-fagtidsskrift (titel "Selvkateterisering) et år før han døde
(delvis pga urologers fejloperation, som var unødvendig - dette er et
kæmpe samfundsproblem med lægelig hyperaktivitet som bidragyder).

Ved polio-epidemien i 1952, før vaccine var opfundet, var måske
afførings-sjusk af grov art et problem i sjældne tilfælde - derom
strides de lærde epidemeologer stadig (Læs J McKeown i British Medical
Journal)
Mine eksperimenter har aldrig indebåret risiko for at andre kunne få
en infektion, selvom mit hjems eksperimenter har betyde lugt. Lugt er
indikator og advarsel, der gør nogle hysteriske, idet risiko let
overdrives, når de ikke er videnskabeligt kompetente.

Fornylig har jeg været sammen med yoga-dyrkende hinduinspirerede
pacifistiske fredsmediterende, selvhøjtidelige håndværkere, der ikke
så noget negativt i vold, når der lå hævnlyst dvs karma bag. Her er
tale om anti-humanistisk inkonsistens og inkonsekvens. Mange læger har
tilsvarende skitzo i deres faglige virke, og er snobbede og hysteriske
vedr borgerlig hygiejne-overfladiske "husmor"-normer og slaver af
vanetænkning og glemmer at bruge den bondefornuft, de faktisk lærte på
universitetet - og som er fundamentet under min forskning vedr
ekskrementer, som Ugeskrift for læger har publiceret.(idet dog den
snerpede overlæge, professor dr med der svarede ærbødigt til mig i
samme nummer af ugeskriftet, idet han er dets chefredaktør,
bortedigerede de mest tabubrydende og patientgavnlige dele mit indlæg.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-07-06 05:28

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in news:5uDsg.122791$Wa1.31734
> @fe66.usenetserver.com:

> HALLELUIA!!!!!!!!

Politiken oplyser idag at Connie Hedegård i svar til folketinget har
meddelt at staten nu vil bruge 225 mio kr om året på gylleforskning og
hidtil har brugt 12-15 mio kr pr år

Alt er brugt på højteknologi om højtryks-mikrofiltrering og
biogas-energiindvinding og dekantering - og intet kan konkurere med
Polens ligegladhed med stank.

Kan nogen se fejl i mine lavteknologiske ideer, der nok vil kunne
gavne på landbrug og inkontinente børn og især gamles hverdag?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-07-06 15:53

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> Politiken oplyser idag at Connie Hedegård i svar til folketinget har
> meddelt at staten nu vil bruge 225 mio kr om året på gylleforskning og
> hidtil har brugt 12-15 mio kr pr år

Har du eventuelt overvejet at spørge om de vil købe dit lager?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 16-07-06 19:52

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> Har du eventuelt overvejet at spørge om de vil købe dit lager?

Mange læser vist skriverier om det bizarre ekskrement-emne blot for at
få et billigt grin , og ligesom Thorbjørn aldrig har svaret på
substansen af mine Einstein indlæg, så er alt videnskabeligt om
pis/lort/inkontinens gået hen over hovedet på ham.

Ellers ville han vide at der intet lager indgår i arbejdet.

I landbruget køres gylle ud på markederne og nedfældes selvom
kunstgødning ville være mere rentabel. Heller ikke der opereres med
lagre af positiv værdi, som der ville kunne handles med

Fra : Ole Andersen

Dato : 16-07-06 22:27

> [...]
> et billigt grin , og ligesom Thorbjørn aldrig har svaret på substansen af
> mine Einstein indlæg, så er alt videnskabeligt om pis/lort/inkontinens

Hvis noget er gået hen over hovedet på nogen, er det Thorbjørns generøse
step-by-step-forklaring, der er gået hen over hovedet på dig. Vi er stadig
mange, der venter på, at du tager kampen op.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-07-06 01:38

On Sun, 16 Jul 2006 23:26:53 +0200, Ole Andersen skrev:

> [...]
> step-by-step-forklaring, der er gået hen over hovedet på dig. Vi er stadig
> mange, der venter på, at du tager kampen op.

Tjah, når man tager i betragtning hvor mange, der finder
royale personers ligegyldige gøren og laden voldsomt
interessant, så kan det ikke undre, at mange venter på
fortsættelsen af den ligeligt kedsommelige saga om Einstein
mellem BW og BW-debattør Thorbjørn.

Kan vi være enige om, at den hører hjemme i dk.snak.snik ?

xfut-dk.snak.snik
--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-07-06 02:44

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> interessant, så kan det ikke undre, at mange venter på
> fortsættelsen af den ligeligt kedsommelige saga om Einstein

Det ville helt bestemt være IKKE KEDSOMMELIGT, hvis menneskeheden en
dag fostrede et geni, der evnede at svare på substansen i vor
Einstein-debat.

Som det er nu, er det du kalder "sagaen" dog en TANKEVÆKKENDE
ILLUSTRATION af udbredt autoritetstro og antividenskabelig flytten
fokus væk fra legitime bevisønsker , ala dem om gaskammereksistens
vedr andet end tyfussmittespredning.

Jeg ville lade mine modparter sætte dagsordenen hvis jeg gik ned i
detaljer og indicie - det er klart at de har en bevisbyrde, som ingen
endnu har nærmet sig på nogen måde, og DET er sagens kerne, og en
politisk væsentlig afsløring af, at VERDEN VIL BEDRAGES.

Intet bliver sandt af, at et enigt medie-kor postulerer det.
Naturvidenskab og ærlig revisionisitisk historical science er om
logiske beviser, der kan "holde i byretten" - som går udfra klare
beviste præmisser og ikke Erasmusmontanusser i det logiske ræsonement
frem til den lovede konklusion

Fra : Martin Andersen

Dato : 17-07-06 13:06

Bo Warming wrote:
> [...]
> beviser, der kan "holde i byretten" - som går udfra klare beviste
> præmisser og ikke Erasmusmontanusser i det logiske ræsonement frem til

aha, så svar dog manden i videnskabens navn.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-07-06 22:57

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> få et billigt grin , og ligesom Thorbjørn aldrig har svaret på
> substansen af mine Einstein indlæg, så er alt videnskabeligt om

Bare for at samle det hele sammen: Hvad er substansen af dine
Einstein-indlæg?

(Og ikke krydspostere tak).
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 17-07-06 02:35

> Bare for at samle det hele sammen: Hvad er substansen af dine
> Einstein-indlæg?

Det var Newton der - i brev til Hooke - skrev at når han havde kunne
se så langt, var det fordi han havde stået på skuldrene af kæmper,
altså geniale praktiske videnskabsmænd, bl.a. Hooke, Galilæi, Kepler,
Kopernicus (desværre var Newton meget lille i sin misundelige
nedgørelse af sine overmænd, Leibnitz, Huygen og Hooke, men det er en
anden historie)
Alle ved, at for at Edison kunne markedsføre en glødelampe måtte han
stå på skuldrene af Galvani og Volta, og for at Faraday og Tesla kunne
udvikle elekromotor, generator og transformer måtte stå på skuldrene
af HC Ørsted- Og diazofarvestofsyntesen har Kekule som forudsætning
(og Liebig m.fl.). Ingen barometer uden Pascal, Galilæi, Torricelli og
Magdeburg-Brandenburg-borgmester Guerikce fra ca 1650 osv osv
Og uden Røntgen, Becquerel og Curie ingen Rutherford, Ramsay, Geiger
og Soddy, der lagde atombomben på den flade hånd til Hahn, Fermi og
Szilard
Tilsvarende efterlyser jeg logisk ræsonement vedr at nogle Einstein
formler skulle være en klart afgørende forudsætning eller flaskehals
vedr, at akraft, halvledere eller gps så dagens lys

> (Og ikke krydspostere tak).

Fundatsen blev ændret ca 1999 med en "Lex Warming" fordi man
irriteredes overat INGEN kunne besvare mit bondefornuftige ,
Hørup-skeptiske spørgsmål om evt gavn af relativity-matematikken, så
dk.videnskab må nu intet have at gøre med praktisk gavn for
meningmand, men kun med grundforskningens erkendelsesmæssige "l'art
pour l'art", og derfor ville jeg for første og eneste gang være
fundats-bryder, hvis jeg ikke X-postede til dk.politik, når jeg leger
drengen i Kejserens Ny Klær og med drilsk spørgsmål efterlyser
forklaring på om Einstein-forgudelsen har tøj på, praktisk set.
Det er anvendt fysik og politisk.
-------------------
Vedr min trådstart om ekskrement-nyttiggørelse ,er det nu klart, at
vitsen om salgbare lagre af gylle vidner om manglende forståelse af
mine skriverier om handy, lugtløs bortfjernelse af pis og lort.De
overfladiske læsere har heller ikke fulgt debatten om Connie Hedegård
og landbrugsmiljøet
Der var i 1700tallets Danmark og i 1800-tallets Japan så lav pris på
arbejdskraft til spredning af ekskrementgødning på marker, at der var
positiv markedsværdi på indhold af septik og gylle tanke og lignende,
men idag er det kun en udgift at slippe af med det grisede stinkende
våde fiber og plantegavnligt mineralholdigt affald, som kommunale
rensningsanlæg bruger dyr kemikaliebehandling på, før det må udledes i
havet - økohysteriet har gjort naturgødskning-management urimelig dyrt
og affaldet kunne med fordel for alle udledes i pipelines til midten
af Kattegat og al tilførsel af plantenæringsstoffer til landbruget
burde ske med knastør, lugtfri, let kunstgødning og uden
genbrugs-ideologisk ødselhed og jobskabelse, der er lavteknologisk,
fordummende, ulækker og stupid
At nogle kan tale om salgbare lagre af nogen dyrearts lort og pis, er
en rystende science-analfabetisme, som også har at gøre med politisk
analfabetisme - så X-post er krævet, jvf www.usenet.dk

NB Einstein var en klog mand. Han pralede lidt af at tyngde-fænomener
ved en solformørkelse og Venus (cirka) ikke var i modstrid med den
ubeviste teori om relativity, men han var aldrig så bedragerisk som
sine fans, så han pralede aldrig af at have gavnet abombeudvikling
eller andet praktisk.
Tværtimod skrev han til tidens største jødiske debatør, filosof og
politik-analysator , Georg Brandes på latin "Verden vil bedrages".

Jeg har aldrig i mit liv skrevet antisemitisme, selvom SIAD-formanden
og Perlsø i strid med byrettens kendelse hallucinerer om sådant. Og
jeg har stor respekt for den tidlige super-hippie og pacifist Albert
Einstein, der som jeg gerne rækker tunge af journalisterne og deres
løgn og bedrag.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-07-06 00:27

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

Din mand-ej-bold overskrift er en debattør som dig uværdig. Prøv
venligst igen.
--
Thorbjørn Ravn Andersen