Rumfærge opsendelse - Klokken ??
Fra : SpookiePower

Dato : 01-07-06 21:00

Jeg kunne ikke finde en bedre gruppe, så jeg håber
ikke jeg er helt forkert på den, ellers må i undskylde.

Jeg har siddet og fulgt med live på Nasa TV
http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/
og har set at de har afbrudt opsendelsen for idag.

De vil prøve igen imorgen kl 03:26 pm eastern time.
Men hvornår er det dansk tid ?

Fra : Steen

Dato : 01-07-06 21:08

SpookiePower wrote:

> Jeg kunne ikke finde en bedre gruppe, så jeg håber
> ikke jeg er helt forkert på den, ellers må i undskylde.

Det er den helt rigtige gruppe!

> Jeg har siddet og fulgt med live på Nasa TV

Det har jeg også.

> http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/

Mnjarh, den helt præcise URL er
http://www.nasa.gov/55644main_NASATV_Windows.asx

> og har set at de har afbrudt opsendelsen for idag.

Ja. Øv.

> De vil prøve igen imorgen kl 03:26 pm eastern time.
> Men hvornår er det dansk tid ?

03:26 PM er 15:26. Eastern Time er 6 timer efter os, så det er klokken 21:26
dansk sommertid.

Mvh Steen

Fra : SpookiePower

Dato : 01-07-06 21:12

"Steen" <virker@ikke.invalid> wrote in message news:44a6d612$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> 03:26 PM er 15:26. Eastern Time er 6 timer efter os, så det er klokken 21:26 dansk sommertid.
>
> Mvh Steen

Perfekt, mange tak :)

Jeg prøvede på http://www.timeanddate.com/worldclock/converter.html
Men der får jeg det til at være kl 19:26. Det forvirrede mig en del. Syntes
også jeg havde hørt at opsendelsen skulle være udskudt 24 timer, og ikke
22 timer.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 01-07-06 21:28

SpookiePower wrote:
> [...]
> også jeg havde hørt at opsendelsen skulle være udskudt 24 timer, og ikke

Så har du da haft vaægt forkert tidzone eller misforstået resultatet -
forsøgte lige...

Location   Local time   Time zone
Miami (U.S.A. - Florida)Sunday, July 2, 2006 at 3:15:00 PM   UTC-4 hours EDT
Copenhagen (Denmark)   Sunday, July 2, 2006 at 9:15:00 PM
UTC+2 hours CEST
Corresponding UTC (GMT)   Sunday, July 2, 2006 at 19:15:00

Det den skriver (lidt forvirrende) er at kl 3:15 PM (15:15) i Miami er
klokken 9:15 PM (21:15) i Danmark. Det svarer til 19:15 UTC ;) Men det
ikke er der den er gået galt? 19:15 er UTC ikke UTC+2 som Danmark ligger
i i sommertiden.

Mvh
JOhan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-07-06 23:36

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> writes:

> Jeg prøvede på http://www.timeanddate.com/worldclock/converter.html

Dansk sommertid er GMT+2, vintertid GMT+1

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : SpookiePower

Dato : 02-07-06 06:25

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse news:yu21wt5vtpc.fsf@luhmann.netc.dk...

> Dansk sommertid er GMT+2, vintertid GMT+1

Ok, så er jeg med :)