Opskrift på håndsprit
Fra : J.C.

Dato : 28-06-06 13:45

Hej gruppe.
Jeg tænker, at mit spørgsmål nok er lovlig tyndt til denne gruppe, men jeg
tror nu alligevel det er den bedst valgte, hvis jeg skal have et brugbart
svar.
Jeg skal ud at rejse, og er blevet rådet til at tage håndsprit med, for at
undgå rejsemave. Men lufthavnspersonalet vil nok ikke være begejstrede for
at jeg har så brandbare væsker med. Og jeg er ikke helt tryg ved at skulle
ud at købe noget desinficerende i Langbortistan, da det jo muligvis kan være
lavet af noget, som er mere giftigt end det skidt og snavs man gerne vil af
med.
Jeg hørte engang, at man kunne lave håndsprit af sprit og glycerin (hvilket
Google bekræfter), men i hvilket forhold? For jeg må jo nok gerne have
glycerin med i bagagen.
Eller er der en bedre (men helst lige så simpel) opskrift?

Mvh J.C.

Fra : Max

Dato : 28-06-06 13:58

Hej

> for at undgå rejsemave. Men lufthavnspersonalet vil nok ikke være
> begejstrede for at jeg har så brandbare væsker med. Og jeg er ikke

Nu er håndsprit jo ikke stærkere end mange af de typer spiritus vi
drikker, så jeg kan ikke se et problem ved at have det i kufferten.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 17:55

> [...]
> have glycerin med i bagagen.
> Eller er der en bedre (men helst lige så simpel) opskrift?

Det letteste er da at købe det i Matas eller på Apoteket, hvor det findes i
flere størrelser mm..
Jeg har fx altid en lille i tasken, og en større med pumpe herhjemme..

Fra : Morten Guldager

Dato : 28-06-06 18:00

2006-06-28 J.C. wrote
> Jeg skal ud at rejse, og er blevet rådet til at tage håndsprit med, for at
> undgå rejsemave.

Hvad med en flaske vodka købt i den lokale lufthavn?
Vil det ikke kunne bruges?

/Morten

Fra : C.H

Dato : 28-06-06 19:12

"J.C." <denmarkFJERN_elvan_nim@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse
> [...]
> have glycerin med i bagagen.
> Eller er der en bedre (men helst lige så simpel) opskrift?

Hvad med at gå på apoteket og købe en flaske klorhexidin? Eller de små
servietter, man bruger til afspritning af huden inden en injektion - disse
kan også købes på apoteket...

CH

Fra : Alice M

Dato : 30-06-06 09:28

Jeg skal rejse mandag og har selv været en tur på apoteket og har købt
Apotekets Alcogel som kan bruges som desinficerende når vand og sæbe ikke er
tilgængeligt. Jeg regner helt sikkert med at det er okay at have med i
kufferten :)

Alice

Fra : J.C.

Dato : 30-06-06 10:16

"Alice M" <pingu_82@yahoo_SPAM_.dk> wrote in message

> [...]
> er tilgængeligt. Jeg regner helt sikkert med at det er okay at have med i

Tak til alle for jeres svar.
Mvh J.C.

Fra : Pettersen;Roald

Dato : 30-06-06 23:56

Jeg har postet dette i både dk.videnskab og dk.videnskab.sundhed
Og jeg har valgt automatisk opfølgning til dk.videnskab.sundhed

J.C. skrev bl.a:
> Tak til alle for jeres svar.

Jeg har lært at ren sprit ikke desinfiserer så godt
som sprit fortyndet med ca 1/3 vand. For vandet gør,
at spritten lettere optages af bakterier.

Så ville det ikke være bedre at fortynde med vand
end med glycerin?

Fra : Spang

Dato : 28-06-06 20:46

"J.C." <denmarkFJERN_elvan_nim@hotmail.FJERNcom> skrev

> Jeg tænker, at mit spørgsmål nok er lovlig tyndt til denne gruppe

Ikke tyndere end den rejsemave du kan få

Hibiscrub eller Medi Scrub kan klare dit problem.

Det er "kirurgisk sæbe", stærkt desinficerende.

Kan købes på Apoteket.

Spang