Insekter
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-06-06 01:23

Har insekter (fx. fluer og myg) en høresans?

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org - antipartiet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Martin Andersen

Dato : 28-06-06 05:12

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> Har insekter (fx. fluer og myg) en høresans?

Jeg googlede "Can flies hear?" og blev overbevist om at i hvert fald visse arter
kunne og ligefrem har et decideret høreorgan. :)

Det giver også mening at insekterne kan høre den larm mange af deres artsfæller
udgiver med vinger eller ben (tænker på fårekyllinger her). Det er jo ikke kun
for at flagermusen skal kunne finde dem ;)

Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 05-07-06 09:31

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> Har insekter (fx. fluer og myg) en høresans?

Ja! Flere insekter har "sang", der fungerer som fuglesang: lokke hunner til
og holde andre hanner på afstand. Det gælder f.eks. græshopper.

Poul Evald