Boganbefaling om Astronomi og Kosmologi
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-06-06 18:53

Malcolm Longair - "The Cosmic Century". 545 sider. Pris 600 kr i
Naturfagsbogladen i Universitetsparken. ISBN: 0-521-47436-1.
Engelsksproget.

Opsummering: En gennemgang, også historisk (i nyere tid), af viden om
verdensrummet, astronomien, kosmologien, og fysikken der vedrører disse
discipliner. Indeholder nok matematik til at gøre det spændende, og så
man selv kan regne på tingene, men ikke nok til at man drunker i det. Så
alle skulle kunne være med på lidt mere end populærvidenskabligt niveau.

Klart anbefalet til alle med mere end en passerende interesse i
verdensrummet.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org - antipartiet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Bo Warming

Dato : 26-06-06 12:46

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> [...]
> niveau.
>
> Klart anbefalet til alle med mere end en passerende interesse i

Interesse i galaxer, rundorme, old-assyrisk er ikke stor hos mig.
At nogen samler på frimærker for egen regning bør respekteres.
Efter at målefærd ikke førte til en skid, andet end spinnoff som også
var opstået ellers, ser jeg stadig efterkrigstidens største bedrift
var at Wernher von Braun fik sendt TV-sattelitter og gps-sattelitter i
kredsløb - og kan nogen se hvad rumforskning ellers kan bringe.?

Science fiction om at flygte fra forurenet planet, er for.....
journalister, altså underholdere.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-06-06 13:10

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> var opstået ellers, ser jeg stadig efterkrigstidens største bedrift
> var at Wernher von Braun fik sendt TV-sattelitter og gps-sattelitter i

Bo, hvordan finder man ud af hvilken højde en geostationær satelit
skal anbringes?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Christian Andersen

Dato : 26-06-06 19:44

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Bo, hvordan finder man ud af hvilken højde en geostationær satelit
> skal anbringes?

D'oh!

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!