Ti-89 Titanium - problemer med hukommelse.
Fra : Jakob

Dato : 07-06-06 18:50

Hej!
Jeg har en Ti-89 Titanium som jeg indtil videre har brugt som den var.
Nu har jeg så prøvet at installere 2 programmer: lSolve der kan løse
flere ligninger med flere ubekendte, samt et der kan optimere vha.
Lagrange-metoden. Programmerne virker fint, men når jeg har brugt dem et
par gange får jeg fejlen "memory" når jeg prøver at køre dem. Er der
nogen der kan forklare mig hvordan jeg afhjælper problemet? Skal
programmerne ligge et bestemt sted? Jeg kan heller ikke lige finde ud af
hvad det er jeg skal slette inde i "memory"-skærmbilledet.

--
Jakob

Fra : peet_dk

Dato : 07-06-06 20:33

"Jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligge et bestemt sted? Jeg kan heller ikke lige finde ud af hvad det er
> jeg skal slette inde i "memory"-skærmbilledet.

Hvorfor ikke bare bruge solve til flere ligninger med flere ubekendte? eks.
solve(x+y=4 and x=4-y,x,y) Mht. det andet program kan jeg deværre ikke
hjælpe..

--
peet_dk was here...
http://www.peet.dk