css mouseover?
Fra : Martin Ploug

Dato : 19-08-06 13:18

Hej

Jeg har været ved at modificere css'en til pop up'en
fra http://www.webdesign101.dk/css/eksempler/eksempel4.php

så den passer til det jeg skal bruge det til.
Min css: http://www.detour.dk/css_mouseover.htm

Jeg vil prøve at lave det sådan at selve linket hele tiden
er understreget, men indholdet i pop up boksen skal
ikke være understreget.

Er det muligt?

Umiddelbart ser det ud til at fungere i IE, men Firefox
laver også understregning i boksen.

Det er vel fordi boksen arver egenskaber fra linket?

Men kan man på en eller anden måde skille egenskaberne
fra hhv. linket og boksen ad, men så det fortsat fungerer?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-06 13:27

Martin Ploug skrev:

> Jeg har været ved at modificere css'en til pop up'en
> fra http://www.webdesign101.dk/css/eksempler/eksempel4.php

Din testside validerer ikke.

--
Bertel

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 19-08-06 14:11

Martin Ploug skrev:
> [...]
>
> Jeg vil prøve at lave det sådan at selve linket hele tiden
> er understreget, men indholdet i pop up boksen skal

#links a:hover

har meget højere specificitet end

..boks.

Jeg vil tro, at

#links a span.boks {text-decoration:none;}

vil klare problemet.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Martin Ploug

Dato : 19-08-06 15:15

> #links a:hover
>
> har meget højere specificitet end
>
> .boks.
>
> Jeg vil tro, at
>
> #links a span.boks {text-decoration:none;}
>
> vil klare problemet.
> --
>
> Med venlig hilsen
>
> Jørgen Farum Jensen
> http://www.webdesign101.dk
> .

Hej

Tak for jeres indlæg.

Det ser ud til at have hjulpet at
jeg har fået det til at validere.

Vil I prøve at se, om det fungere i både IE
og Firefox?

http://www.detour.dk/css_mouseover.htm

En ting forstår jeg ikke.

Hos mig fungerer det ikke i IE, hvis jeg fjerner
border-right: 0px double #369;

Hvorfor ikke? Det er jo bare border jeg oven i
købet har sat til 0 ??

Med velig hilsen
Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-06 16:17

Martin Ploug skrev:

> Vil I prøve at se, om det fungere i både IE
> og Firefox?

Det gør det, men jeg forstår ikke at du ikke spørger om den
vigtigste browser? Det virker også i Opera.

> En ting forstår jeg ikke.

> Hos mig fungerer det ikke i IE, hvis jeg fjerner
> border-right: 0px double #369;

"border: 0;" har samme virkning, men jeg ved ikke hvorfor IE er
sær.

PS. I Opera kan man validere blot ved at trykke AltGr-V. Så er
det nemt at huske at få det gjort, så jeg vil anbefale den som
udviklingsbrowser.

--
Bertel

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 19-08-06 19:10

Bertel Lund Hansen wrote:
> PS. I Opera kan man validere blot ved at trykke AltGr-V. Så er
> det nemt at huske at få det gjort, så jeg vil anbefale den som
> udviklingsbrowser.

Hvornår lærer du det? Vi er kun to OP tosser i dette FF hader IE helvede

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-08-06 23:05

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Hvornår lærer du det? Vi er kun to OP tosser i dette FF hader IE
> helvede

Rolig nu, Johnny. Vi er også nogle, der har Op installeret for at teste, at
det også fungerer i den browser - selv om vores foretrukne browser er FF.

I princippet er vi vel i øvrigt på samme side: Vi undgår IE så langt det er
muligt, tjekker kun lige, at det fungerer der også, når vi udvikler
websider.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-08-06 18:31

> [...]
er
> muligt, tjekker kun lige, at det fungerer der også, når vi udvikler

Jeg bruger også Opera ind imellem og synes faktisk også, at den har nogle
gode funktioner.

Hilsen Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.