problem med baggrund
Fra : sense

Dato : 18-08-06 16:57

jeg sidder og leger med en lille hjemmeside.

jeg vil gerne lave min hjemmeside så den ligner en opslagstavle.

derfor skal jeg 1. have en baggrund som ligner tapet og 2. et
billede af en opslagstavle som jeg kan lave min side ovenpå.

er det muligt at lave en form for baggrund i en tabel?

håber i forstår hvad mit problem er.

god weekend.

mvh Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Elm Westerga~

Dato : 18-08-06 18:14

> er det muligt at lave en form for baggrund i en tabel?

Ja det er muligt, at definere baggrund i en tabel.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-06 21:01

sense skrev:

> jeg vil gerne lave min hjemmeside så den ligner en opslagstavle.

Hvorfor så en tabel? På en opslagstavle er tingene da kastet på
hulter til bulter.

Men baggrund er ikke noget problem. Denne her kommando i
CSS-filen lægger en baggrund på hele siden:

body {
   color: #000;
   background: #ffe url(baggrund.jpg) no-repeat fixed center;
}

og der kan laves noget lignende på diverse elementer på siden.

--
Bertel

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 19-08-06 11:45

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvorfor så en tabel? På en opslagstavle er tingene da kastet på
> hulter til bulter.
>
> Men baggrund er ikke noget problem. Denne her kommando i
> CSS-filen lægger en baggrund på hele siden:

Kommando? Det er da en stylesheet formdeklaration
indeholdende én formregel.

(Tak for sidst med tittebøh!)

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk