Opkald fra mobil->fastnet
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-06-01 16:01

Når man nu skal betale den halve arm når man skal nettet via sin mobil og
bærbar var det meget nærliggende at sætte en RAS server op derhjemme man
kunne kalde op til (har duet så det er ikke så dyrt ;))
Men spørgsmålet om man kan det rent teknisk? , kan man få den til at ringe
op til alm analog/isdn modem eller skal der noget dyrt fancy udstyr til for
at terminere de opkald?

/Dennis

Fra : Henrik

Dato : 19-06-01 22:25

Du kan sætte en win 2000 server op hjemme som kører terminal service.
og instalere klienten på den bærbare. Det burde kunne køre da man kun
flytter de data der er vedrørende skærmbilledet.
men forvent ikke det helt vilde da de fleste mobiletlf ikke kører mere end
9600 baud.

Hilsen Henrik.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-06-01 12:29

"Henrik" <en@tanke.dk> wrote in message
> [...]
> flytter de data der er vedrørende skærmbilledet.
> men forvent ikke det helt vilde da de fleste mobiletlf ikke kører mere end

At løse det software messigt er det mindste problem, derimod om det vil
virke rent hardware messigt er jeg lidt i tvivl om.
Kan en debil godt ringe op til ISDN router med noget dail in halløj, kan den
ringe op til analog modem?
Det er mere de 2 spørgsmål der står hen i det uvisse

/Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-06-01 15:44

"Dennis Pedersen" <mig@jyde.danimarka> skrev i en meddelelse
> Kan en debil godt ringe op til ISDN router med noget dail in halløj

Ja, det gør jeg hvergang jeg skal arbejde væk fra de normale arbejdssteder

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-06-01 16:43

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message
> "Dennis Pedersen" <mig@jyde.danimarka> skrev i en meddelelse
>
> Ja, det gør jeg hvergang jeg skal arbejde væk fra de normale arbejdssteder

SEJT!!!
Der er ikke noget specielt man skal være opmærksom på inden man giver sig
igang med det? , fordi det åbner jo visse muligheder for den gamle Prestige
kasse :)

/Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-06-01 16:58

> SEJT!!!

Nej, voldsomt langsomt

> Der er ikke noget specielt man skal være opmærksom på inden man giver sig
> igang med det? , fordi det åbner jo visse muligheder for den gamle
Prestige
> kasse :)

Jeg ved ikke om Prestige kassen kan klare det.

Men kig på om routeren understøtter dial-in og v.110
Svjv understøtter fx Eicon Diva Lan dette

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 20-06-01 10:21

Dennis Pedersen <mig@jyde.danimarka> wrote in message

> Når man nu skal betale den halve arm når man skal nettet via sin mobil

Hvad med en GPRS-telefon ?
Der betaler man ikke for minutter, men for MB man downloader.

Dvs det er godt, hvis man er meget på, uden at down'e det helt vilde.

Mvh haa/orangedk.com/egen_mening.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-06-01 12:28

"Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> wrote in message

> Dennis Pedersen <mig@jyde.danimarka> wrote in message

> Hvad med en GPRS-telefon ?

Uhm , det skulle også gerne være noget der var til at komme til for menneske
penge derfor det med at kalde ind til min linje derhjemme..

/Dennis

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 21-06-01 08:15

> Uhm , det skulle også gerne være noget der var til at komme til for
menneske
> penge derfor det med at kalde ind til min linje derhjemme..

Så dyre er de vist heller ikke...

Mvh haa

Fra : jan steen sørensen

Dato : 20-06-01 09:26

Dennis Pedersen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>op til alm analog/isdn modem eller skal der noget dyrt fancy udstyr til for

Arbejder på lignende løsning - har en router der kan fortage Call-Back til
eksternt nummer (den modsatte vej)
Har et Mobilix abon. der kan tilringes
- hvis man taster 1026 foran mobilnummeret er prisen 70 øre/min. om dagen og
35 øre/min. om aftenen (inkl. moms)

Jan

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-06-01 12:27

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> wrote in message

> Arbejder på lignende løsning - har en router der kan fortage Call-Back til
> eksternt nummer (den modsatte vej)

Men kan det virke med ISDN?
Fordi jeg har en Prestige 100 der bare står og administrerrer mine telefoner
så den kunne jo meget vel lave lidt når jeg er på 'farten' ;))

/Dennis

Fra : jan steen sørensen

Dato : 25-06-01 17:03

> [...]
>Har et Mobilix abon. der kan tilringes
>- hvis man taster 1026 foran mobilnummeret er prisen 70 øre/min. om dagen

UPS!!
Har lige fået den seneste regning fra Mobi.. - nåh nej: Orange...
Her kan jeg se at prisen faktreret er: 1.00kr./min. om dagen og 0,75kr./min.
om aftenen (inkl. moms)
Disse priser gælder for "tast selv" dvs. min router kalder op med forvalg
1026xxxxxxxx
De oplyser fra Orange kundeservice at dette er korrekt - 70/35øre gælder KUN
FastnetAbon. kunder.
(har tidl. fået oplyst fra Mobilix at det var også for 1026 tast sellv)

Det er måske forskel mellem privat og erhverv?

Jan

Fra : Noller

Dato : 25-06-01 22:28

"jan steen sørensen" skrev ...
> [...]
KUN
> FastnetAbon. kunder.
> (har tidl. fået oplyst fra Mobilix at det var også for 1026 tast sellv)

Det er vist rigtigt nok.

I Mobilix' tidligere prisliste fra 1.1.2000 var samtalepriserne i øvrigt ens
uanset om det var "fastnet", "fast forvalg" eller "forvalg 1026". Den gang
var prisen 0,75 kr/min døgnet rundt til *egen* Mobilix-telefon. Til andre
Mobilix-telefoner var prisen 1,00 kr/min om dagen og 0,75 kr/min om aftenen.

Den særlige pris til *egen* Mobilix/Orange-telefon må siden være afskaffet,
hvis man ser de seneste priser på
http://www.orangeprivat.dk/fastnet/1026/priser/