FTP-fejlmeddelelse - hvad betyder det?
Fra : Ukendt

Dato : 17-08-06 13:40

Når jeg vil uploade filer til en hjemmeside hos TDC Erhverv, connecter den
godt nok, men efter laaaang tid, men der kommer ingen directorylisting af
indholdet på serveren. Men så kommer fejlmeddelelsen:

"Can't build data connection. Operation already in progress".

Det er kun på min stationære. På den bærbare kan jeg godt komme igennem med
f.eks. FileZilla. Begge maskiner kører fuldt opdaterede XP Home. Jeg har
TDC Webspeed, en Netgear router og TDC's sikkerhedspakke er installeret på
begge maskiner.

Det skal lige nævnes, at jeg ingen problemer har med FTP til hjemmeside der
ligger hos andre udbydere, f.eks. Surftown - heller ikke på den stationære,
forudsat at jeg sætter klienten til "Passiv".
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Michal

Dato : 17-08-06 13:55

On Thu, 17 Aug 2006 14:39:50 +0200, Kurt wrote:
> Det skal lige nævnes, at jeg ingen problemer har med FTP til hjemmeside der
> ligger hos andre udbydere, f.eks. Surftown - heller ikke på den stationære,
> forudsat at jeg sætter klienten til "Passiv".

Har du prøvet at forbinde til TDC's ftp-server med passive fra din
stationære?

Eller active?

Det lyder som en router/firewall der driller.

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 02:11

On 17 Aug 2006 12:54:57 GMT, Michal wrote:

> Har du prøvet at forbinde til TDC's ftp-server med passive fra din
> stationære?
>
> Eller active?

Det gør ingen forskel. der sker det samme, eller rettere: ingenting.

> Det lyder som en router/firewall der driller.

Det er routeren der hele tiden har været i fokus, idet alle mine problemer
begyndte den dag den kom ind i huset. Jeg har helt opgivet at få mine to
computere forbundet i et netværk og FTP-problemet er endnu ikke løst.

Men hvis det er routeren der er problemet, hvorfor fiser den bærbare
(trådløs) så lige igennem, omend i passiv mode?

Jeg har TDC's sikkerhedspakke installeret på begge maskiner og Windows'
firewall er disabled. Måske skulle jeg prøve at afinstallere
sikkerhedspakken og teste FTP uden den? Ikke ligefrem en fremgangsmåde jeg
bryder mig om (hvad kan der ikke ske i de minutter uden firewall?), men det
vil jo give et fingerpeg om hvor problemet er. Hvad jeg så skal gøre ved
det bagefter, er en anden sag.

Øv, øv, øv. Jeg vil bare *bruge* min(e) computer(e). Hvorfor skal lægmand
kastes ud i den slags? Så avanceret er FTP-upload vel heller ikke. Nå,
undskyld, nu røg kasketten af igen
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 10:46

On Fri, 18 Aug 2006 03:10:49 +0200, Kurt Hansen wrote:

> [...]
> vil jo give et fingerpeg om hvor problemet er. Hvad jeg så skal gøre ved

Til orientering: jeg har afinstalleret TDC's sikkerhedspakke, hvorefter
mine FTP-programmer virker som normalt. Ja, ja, så må jeg jo gå den tunge
gang til TDC's "support", men de beder mig nok bare om at ringe til
F-Secure's callcenter ude i New Delhi
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Michal

Dato : 18-08-06 11:04

On Fri, 18 Aug 2006 11:46:09 +0200, Kurt wrote:

> [...]
> mine FTP-programmer virker som normalt. Ja, ja, så må jeg jo gå den tunge
> gang til TDC's "support", men de beder mig nok bare om at ringe til

Tjaa, hvis du rent faktisk *har* en router (og ikke en bridge som ved
TDC-privat) (jeg kender ikke erhvervs-setup'et), så kan det ikke skade
at fjerne sikkerhedspakken.

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 13:16

On 18 Aug 2006 10:03:53 GMT, Michal wrote:

> Tjaa, hvis du rent faktisk *har* en router (og ikke en bridge som ved
> TDC-privat) (jeg kender ikke erhvervs-setup'et), så kan det ikke skade
> at fjerne sikkerhedspakken.

Jeg er lidt usikker på hvad du mener, men er det noget med, at routeren
fantisk *har* indbygget en firewall og at du mener jeg derfor godt kan
undvære sikkerhedspakkens firewall? Njarh, mon?

Ja, jeg har en vaskeægte router: Netgear WGR614, version 6.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Michal

Dato : 18-08-06 20:44

On Fri, 18 Aug 2006 14:16:04 +0200, Kurt wrote:
> Jeg er lidt usikker på hvad du mener, men er det noget med, at routeren
> fantisk *har* indbygget en firewall og at du mener jeg derfor godt kan
> undvære sikkerhedspakkens firewall? Njarh, mon?

Hvis du har en router som laver NAT for dit bagvedliggende net har du
ikke firewall, men man har ikke mulighed for udefra direkte at tilgå de
enkelte adresser på dit private net.

> Ja, jeg har en vaskeægte router: Netgear WGR614, version 6.

Kører den bridged mode, eller routing uden nat, eller routing med nat?

Hvilke ip-adresser får dine pc'er på nettet?

--
Venlig Hilsen
Michal