IKKE Chache en side
Fra : Ukendt

Dato : 17-08-06 12:29

Hej NG,

Jeg har behov for at en hjemmeside IKKE chaches på brugerens computer !
Det er ikke et spørgsmål om at reloade siden hver gang, men om IKKE at gemme
filerne i chachen på maskinen...

Er dette overhovedet muligt, og er der i så fald én der kan forklar hvordan
?

Takker !
Neuhafen

Fra : Lindkold

Dato : 17-08-06 12:33

"Neuhafen" <neuhafen sNaBeL-A neuhafen dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gemme filerne i chachen på maskinen...
>
> Er dette overhovedet muligt, og er der i så fald én der kan forklar

Google er din ven. Mon ikke følgende meta-tag i din head'er vil hjælpe:

Lindkold
--
www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt Design | Lindkold Webdesign

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-06 13:14

> Google er din ven. Mon ikke følgende meta-tag i din head'er vil hjælpe:

Den har jeg selv været inde på, men den virker ikke !!!

Apropos Google... Læs dette:
http://www.sitepoint.com/forums/showthread.php?t=169497

Jeg tror at jeg hopper over i serverside !

Tak hjælpen !
Neuhafen

Fra : Lindkold

Dato : 17-08-06 14:00

"Neuhafen" skrev..

> Den har jeg selv været inde på, men den virker ikke !!!
>
> Apropos Google... Læs dette:
> http://www.sitepoint.com/forums/showthread.php?t=169497
>
> Jeg tror at jeg hopper over i serverside !

Det var jeg ikke klar over - måske nogle andre har et bud?

Lindkold
--
www.lindkold.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-08-06 22:58

Prøv med metoden på http://html-faq.dk/1006.asp

> Det er ikke et spørgsmål om at reloade siden hver
> gang, men om IKKE at gemme filerne i chachen på
> maskinen...

Det tror jeg ikke du får held med.

> Er dette overhovedet muligt, og er der i så fald én der
> kan forklare hvordan?

Der findes sikkert noget javascript der kan gøre det mere
eller mindre besværligt, men det fungerer ikke i alle
browsere.

Det er en helt normal funktion at indholdet gemmes i cache,
hvorfor vil du ændre på folks muligheder for det?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk