Adgang til enhed i andet subnet
Fra : Steen

Dato : 16-08-06 22:14

Jeg har en router, der tildeler IP-adresser i 10.0.0.x-området. Jeg er
kommet til at resette mit trådløse accesspoint, så det nu har fast IP
192.168.1.1. Hvordan dælen kommer jeg nu ind i webkonfigurationsprogrammet
på AP'et?

Kan jeg slutte AP'et direkte til min maskine - altså uden router? Er det en
mulighed? Hvordan får jeg så kontakt til det? Og skal jeg så bruge et
krydset kabel?

/steen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-08-06 22:23

On Wed, 16 Aug 2006 23:13:39 +0200, "Steen" <virker@ikke.invalid>
wrote:

> [...]
> kommet til at resette mit trådløse accesspoint, så det nu har fast IP
> 192.168.1.1. Hvordan dælen kommer jeg nu ind i webkonfigurationsprogrammet

Konfigurer din maskine manuelt til adressen 192.168.1.2. Når du har
konfigureret AP'et, kan du skifte tilbage til at bruge DHCP.

-A

Fra : Steen

Dato : 16-08-06 22:31

Asbjorn Hojmark wrote:

> Konfigurer din maskine manuelt til adressen 192.168.1.2. Når du har
> konfigureret AP'et, kan du skifte tilbage til at bruge DHCP.

Ah ja, god ide. Menøh - det virker bare ikke. Jeg har prøvet med både subnet
mask 255.255.0.0 og 255.255.255.0. Og så har jeg altså forbundet computer
til AP med et almindeligt netværkskabel (ikke krydset).

Default gateway står stadig til 10.0.0.1.

/steen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-08-06 22:40

On Wed, 16 Aug 2006 23:30:50 +0200, "Steen" <virker@ikke.invalid>
wrote:

> Ah ja, god ide. Menøh - det virker bare ikke. Jeg har prøvet med både subnet
> mask 255.255.0.0 og 255.255.255.0. Og så har jeg altså forbundet computer
> til AP med et almindeligt netværkskabel (ikke krydset).

Du skal enten lade begge dele sidde med de kabler, de hele tiden har
siddet med og altså forbundet til din switch, router eller hvad du nu
bruger (det er den nemme model) eller bruger et krydset kabel.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/