VPN - låst til serveren
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 05-08-06 20:45

Hej NG.

Jeg har fået sat VPN op på en Windows Server 2003, og kan sagtens kalde ind
på den når jeg sidder på et fremmednetværk.

Jeg kan herefter pinge serveren (192.168.3.10) og tilgå Exchange, Delte
mapper m.m.

Men vil jeg i kontakt med en anden computer, eller eksempelvis routeren på
192.168.3.1 timer min ping ud.

Nogen der kan forklare det? Jeg er rimelig grøn inden for området, så kan
sagtens være mig der har misset noget essentielt.

På forhånd tak for hjælpen.

M.v.h.

Henrik Rasmussen

Fra : Michal

Dato : 05-08-06 22:03

On Sat, 5 Aug 2006 21:45:08 +0200, Henrik wrote:
> Jeg har fået sat VPN op på en Windows Server 2003,

Hvilken VPN-løsning?

> Men vil jeg i kontakt med en anden computer, eller eksempelvis routeren på
> 192.168.3.1 timer min ping ud.

Er der slået routing til i vpn-opsætningen?

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 06-08-06 08:29

> Hvilken VPN-løsning?
Kørte Windows Server 2003 Remote Access guiden, valgte custom.. og valgte så
flueben ved VPN og LAN-routing.

På klienten køres med almindelig Windows XP.

> Er der slået routing til i vpn-opsætningen?

Hmm... Ved jeg ikke, hvordan tjekker jeg det?

M.v.h.

Henrik Rasmussen

Fra : Michal

Dato : 06-08-06 20:04

On Sun, 6 Aug 2006 09:28:47 +0200, Henrik wrote:
> Kørte Windows Server 2003 Remote Access guiden, valgte custom.. og valgte så
> flueben ved VPN og LAN-routing.
>
> På klienten køres med almindelig Windows XP.

Så er det da lige før du skal over i dk.ting.tang.windows-server?

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Henrik Rasmussen