Vpn sikkerhed
Fra : d

Dato : 01-08-06 20:04

Jeg skal have lavet en vpn forbindelse fra min bærbare (xp klient) til
netværket på mit arbejde. Vores administrator vil have min private ip
adresse for at låse forbindelsen til denne, så han kun lukker *mig* ind!
Dog var min lumske plan at kunne bruge forbindelsen uanset hvor jeg
befandt mig med en internetforbindelse. Er det en sikkerhedsmæssig
nødvendighed at låse en sådan forbindelse til min ip adresse eller er
sikkerheden høj nok uden?

MVH
Brian

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 19:29

"d" <d@d.dk> wrote in message
> [...]
> befandt mig med en internetforbindelse. Er det en sikkerhedsmæssig
> nødvendighed at låse en sådan forbindelse til min ip adresse eller er

Afhænger helt og aldeles af hvad du arbejder med. Og så selvfølgelig
firmaets sikkerhedspolitik.
Hos os har vi gjort det (hos os en mangel på viden og overdreven frygt hos
den lokale admin) - nu gør vi det ikke mere fordi vores nye VPN-boks ikke
understøtter det

Du kan jo evt. spørge ham om han også er bundet til en fast IP og hvordan
han så vil reparere en server mens han er i sommerhus. Hvis reglerne gælder
brugerne bør de også for ham (ellers er sikkerheden IMHO principielt ikke
forbedret).

mvh
///M

Fra : Brian Arbejde

Dato : 04-08-06 08:58

Efter hvad jeg kan læse mig til i manualen til vores router (zywall 5)
skulle det ikke være en betingelse med en fast ip til vpn forbindelser.

Den med hans egen konto vil jeg lige prøve at spørge ham om!

Brian